Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цариградско шосе е на вълни при ремонт за 20 млн.лв.

Столичният кмет нареди на изпълнителя "Трейс груп" да отстрани неравностите

7 коментара
Цариградско шосе е на вълни при ремонт за 20 млн.лв.
  • Въпреки измерванията на "Трейс" булевардът е на вълни
  • Така фирмат асфалтира шосето
  • Ремонтът на бул."Цариградско шосе" доведе до колони от автомобили

Столичният булевард "Цариградско шосе" в участъка между булевардите "Копенхаген" и "Александър Малинов" е некачествено ремонтиран и настилката е на вълни, установи проверка на Столичната община преди пускането в експлоатация на шосето. Кметът Йорданка Фандъкова е задължила строителя да отстрани за своя сметка неравностите, съобщиха от общината в петък. Изпълнителят обеща да го направи.

Обединение "Цариградско" с акционери "Трейс груп холд" и "Инжпроект", в които мажоритарен собственик е Николай Михайлов, спечели поръчката за ремонта на 5.8 км от булеварда за 20 млн. лв. Това означава, че ремонт на един километър път струва средно около 3.44 млн. лв. За сравнение "Трейс" построи няколко участъка от магистрала "Тракия" на цени от около 4 млн. лв./км.

Поредното некачествено строителство в София е установено ден, след като се отвори кратер на тротоара срещу завод "Витоша" при строителството на метрото в кв."Хладилника". Инцидентът се размина без жертви и ранени, като на косъм оцеляха три неправилно паркирали автомобила.

Това е втори случай на неравности по бул."Цариградско шосе" по време на ремонтни дейности. Първият беше през 2007 г. по времето, когато настоящият премиер Бойко Борисов беше кмет на столицата. Тогава бяха измерени 14 неравности със средна дължина от 25 метра по пътните платна от бул. "Пейо Яворов" до Орлов мост. Изпълнителят "Пътища и съоръжения" преасфалтира булеварда за своя сметка.

Ремонтът

Основният ремонт на бул."Цариградско шосе" започна на 20 април в участъка от Околовръстното шосе до надлеза над бул. "Александър Малинов". Работата тръгна по южното платно на булеварда, което доведе до задръствания и изнерви шофьорите.

В отсечката между булевардите "Копенхаген" и "Александър Малинов" обаче общината установява неравности, след като бяха публикувани снимки как фирмата изпълнител асфалтира "полегнал полицай".

"Трейс груп" трябва да отстрани цялата положена асфалтова настилка в зоните с неравност. Столична община не приема ремонтните дейности за завършени, се казва в съобщението на общината.

Причината за появилите се неравности е повреда в електрониката на един от полагащите асфалт валяци, каза изпълнителният директор на "Трейс София" Бисер Иванов. Той допълни, че машината е била изтеглена веднага за ремонт. 

Сега предстои лицензираната лаборатория на Агенция "Пътна инфраструктура" да вземе проби и да направи експертизата на кои места са дефектите и с каква дължина. Веднага след като резулетатати на пътната агенция са готови неравностите ще бъдат отстранени, каза Бисер Иванов.

Преасфалтирането ще бъде извършено, след като приключи ремонтът в южното платно на участъка, където в момента се работи, казаха от общината. По план това трябва да стане до средата на юни.

След това ще бъде затворено северното платно, което също ще бъде ремонтирано.

В момента тече и ремонтът на участъка от Четвърти километър до "Алея Яворов".

Основният ремонт на бул."Цариградско шосе" включва подмяна на асфалта, на хидроизолацията, на осветлението, ремонт на мостовите конструкции и други дейности.

По план целият ремонт на Цариградско шосе трябва да приключи до началото на септември. До края на същия месец трябва да приключат и дейностите по ремонта на локалните платна, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на план графика.

Дефекти на всеки километър

Това е поредният случай с проблемен обект на "Трейс". Компанията има да отстранява и неравности в 8-километров участък от магистрала "Тракия" в близост до Стара Загора, както и по първокласния път Мъглиж – Гурково – Сливен, където беше глобена с близо 200 хил. лв. от пътната агенция заради дефектите по пътната настилка.

"Трейс" строи и западната дъга на околовръстното шосе на София, което няма да бъде завършено и тази година и обектът ще се наложи да бъде разделен на фази на изпълнение, за да се спаси еврофинансирането. Това стана ясно по време на Комитета за наблюдение на оперативна програма "Транспорт", съобщи транспортното министерство.

Компанията на Николай Михайлов изпълнява и обхода на Монтана, като строителството закъснява чувствително и срокът за завършване на обекта беше удължен с близо година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Поли Иванова
    #7

    То бива хейт, ама чак пък толкова. Както става ясно от материалчето подобен проблем имаше и след ремонта от Орлов мост до Яворов преди години. И строителя беше съвършено различен. Тогава ББ беше кмет и така или иначе фирмата си отстрани дефектите. Аз не знам някой безгрешен да се е родил? Абе мноу къса памет има тоз народ бе. Излизам, че толкова тенденциозна злобичка ми идва в повечко.:)

  2. Анна Карабелова
    #6

    Е, толкова злоба... Направили са грешка на Цариградско, ще си я отстранят, при това за тяхна сметка. Не разбирам защо трябва да оплюваме всичко. Българските фирми по нищо не отстъпват на останалите и се конкурират наравно с европейските. А за Западната дъга, защо не питате държавата дали няма проблеми с отчужденията?

  3. Ей тва е!!! Винаги съм знаел, че пътностроителната фирма в БГ е една единствена и тя е Трейс, и наистина, кой друг ако не Трейс? Фирмата на брата на Сергей? Или някоя фирма на хидроинжинера? Те вече бяха сега е ред на Трейс. Старата песен на нов глас. А който иска да вярва ще вярва, останалите отдавна напуснаха БГ :)

  4. Българофил
    #4
  5. Българофил
    #3

    Тиквата да ги плати от джоба си! Той посочва фирмата, която да строи! Ако има някакъв ,,конкурс", той е проформа! А разликата в цената отива в касата на ГЕРБ!

  6. Илиев Пешо
    #2

    това е за да се приспиват децата преди дългия път към морето.

  7. Ген. Иван Колев
    #1

    "...Това е поредният случай с проблемен обект на "Трейс"..." Може ли някой да ми обясни защото не ми е много ясно: след като въпросните "строители" са доказано некадърни, защо продължава да им се възлага работа и да им се плащат луди пари? Ами, ако държавата, т.е. всички ние, които плащаме данъци, има толкова много башка пари, да ми ги даде на мен. Аз имам няколко приатели, много свестни момчета, те също познават този-онзи, ще се съберем и ще асфалтираме не Цариградско шосе, ами к'вото ни кажат. За 20 милиона лева... Ехейййй... Ще асфалтирам и ще пея. С какво тази "Трейс" е по-добра от мен и групата "строители", които ще събера още утре, ако кажат?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.