Царистът Минчо Спасов защитник на цигарите “Дон Корлеоне”

Бившият депутат от НДСВ и шеф на вътрешната парламентарна комисия по времето на тройната коалиция Минчо Спасов е защитник на българската марка цигари “Дон Корлеоне” (Don Corleone).

Новата марка е на пазара от седмица. Продава се в три разновидности - white, bordo и black срещу 4.60 лв. за кутия.

Целим се в средния ценови клас с хубаво име, опаковка и качествен тютюн, като целта е до края на годината да имаме 3% пазарен дял, каза Красимир Куртев. Той е един от собствениците на регистрираното в Ямбол дружество “Ем Джи Груп”, които държат правата за бранда. Другият му съдружник е Румен Кунчев.

Цигарите се произвеждат във фабриката "Слънце Стара Загора –Табак" чрез договор за изработка, уточни Куртев. Старозагорското предприятие беше купено от фирми, зад които стои варненската група ТИМ през 2008 г.

Името на марката

Преди три години “Ем Джи Груп” започва да внася пурите “Дон Корлеоне”. Налагат се бързо на българския пазар. Така преди година се ражда идеята за цигари “Дон Корлеоне”, защото както се казва “Дон Корлеоне и всички останали” или “Много донори, но един е Дон Корлеоне”, разказа историята Куртев.

Защитата на марката в патентното ведомство е поверена на бившия депутат от НДСВ Минчо Спасов. Имаше много работа по защитата на марката, каза Спасов.

Към момента марката има три патента и може да се продава в 50 страни. Няма разрешение за продажба единствено в САЩ, където “Парамаунт пикчърс” държат правата върху книгата на Марио Пузо “Кръстникът”, обясни Куртев. Освен на българския пазар марката ще се налага и в чужбина.

“Ем Джи Груп”  подготвят пускането и на нова дамска марка цигари - slim.

Реклама

Марката ще се налага на пазара чрез промоции и събития, каза Стефка Будинова, рекламен директор. Бюджетът за реклама не беше посочен, но е достатъчен за да стигне през следващите две години.

Изненада ще бъде лицето, което ще рекламира цигарите. Попитани на шега дали биха предложили на премиера Бойко Борисов да стане рекламно лице, от компанията отговориха, че това е несериозно. Премиерът обича да позира като Дон Корлеоне от филма "Кръстникът", а в интернет има множество негови колажи с този образ.

Брандовете на старозагорската фабрика са собственост на клиентите

 

Повечето от брандовете, които се произвеждат от "Слънце Стара Загора – Табак", са собственост на клиентите. В изработването им българската фабрика прилага собствени рецептури и блендове.

В момента над 95% от цигарите на фабриката в Стара Загора са предназначени за износ. На българския пазар предприятието предлага предимно рязан тютюн за пушене с марката Sunny.

Старозагорската фабрика произвежда повече от 10 марки цигари за външни пазари – основно Испания, Канарските острови, Италия, Ирак, Дубай и Албания. Миналата година дружеството подписа договор с италианската компания "Манифактура италиана табако" и вече произвежда супер слим цигари за италианската марка Futura, която се продава в Италия, Сан Марино и във Ватикана.

За 2011 г. продажбите на "Слънце Стара Загора – Табак" надхвърлят 31 млн. къса цигари, което представлява ръст от 103%. Дружеството реализира износ за 3.8 млн. лв. за деветмесечието на 2011 г.

В същото време резултатите на българския пазар не са много положителни. След увеличаването на акциза на тютюневите изделия предприятието отбелязва спад в продажбите на тютюн за пушене – от 15 т през 2010 г. на 500-600 кг на месец през 2011 г.

През 2012 г. от "Слънце Стара Загора – Табак" планират инвестиции от близо 600 хил. лв. за цялостното освежаване на предприятието и намаляването на енергийните му разходи.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: