Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цацаров се обяви против екостикерите за коли

Има корупционен риск от въвеждането на новата система, твърди КПКОНПИ

16 коментара
Снимка: БГНЕС

Да отпадне въвеждането не екостикерите за автомобили. За това настоява антикорупционната комисия КПКОНПИ под ръководството на бившия главен прокурор Сотир Цацаров.

По план новите стикери трябва да влязат в сила на 12 юли. Те ще се поставят само на леките автомобили до 3.5 тона и ще указват замърсяването, изхвърляно от колата в няколко различни категории. Идеята е движението на някои автомобили да може да се ограничава в дните с мръсен въздух, например. Въвеждането им със сигурност ще оскъпи техническите прегледи. Цената на стикера е 6.80 лв., но се очаква увеличението да е по-голямо.

КПКОНПИ се произнася по намеренията на транспортното министерство по силата на разпоредба от устройствения си закон, която указва, че съгласува всеки законопроект или промяна в правилата за евентуален корупционен риск.

Само ще даваме пари

С въвеждането на екостикерите има опасност от неефективно харчене на публични средства, както и от допълнителни разходи за гражданите и бизнеса, посочва се в решението на комисията. В него пише още, че у нас вече има изградени системи за автоматично разпознаване на регистрационните номера на колите и те могат да се използват като алтернатива на стикерите.

Още на етап обществено обсъждане е имало много такива предложения. Отговорът на транспортната администрация е бил, че номерата не могат да се четат добре при лошо време.

Създава се риск от корупция

За въвеждането на новите лепенки е нужно отпечатването на поне 1.5 млн. от тях, пишат още от КПКОНПИ. Именно в тази процедура комисията вижда корупционен риск.

"В приетите разпоредби, касаещи новите стикери, т. нар. "екостикери", се създава възможност за реализирането на корупционни практики чрез неефективно разходване на публични средства. По информация от официалната интернет страница на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за изработването на "Знак за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на ППС" за годишен тираж от 1500 000 бр. е зададена единична цена от 6.80 лв. Това потвърждава идентифицирания риск от разходване на значителен размер публични средства. Отделно са и всички други разходи по въвеждане в действие на цялостната система за контрол", пише в решението.

Към момента няма официална позиция на агенция "Автомобилна администрация", която е основният двигател за приемане на стикерите.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #16
  2. someone
    #15

    Ако заплатите на висшистите в България не бяха по-мизерни от тези на чистачка в Брюксел, тогава да ни карат да си купуваме чисто нови коли с милиционерски "мерки"...

  3. someone
    #14

    Само да питам слабоумния милиционер Рановски, каква е разликата в кола евро 4 дизел 2006г. и 2007г., двигателят е един и същ, защо едната получава стикер категория 2, а другата 3?! И защо евростандартът е 4, а нашият измислен милиционерски стикер занижава реалното число с 2 единици за един и същи двигател? Прост милиционер комунистически!

  4. Entdecken
    #13

    Това трябва да се разгледа от конституционния съд защото си е живо прогазване на човешките права на по бедното население.

  5. Entdecken
    #12

    Това е голяма глупост защото 90% от колите са стари което означава че в центъра на голям град ще се кипрят само колите на мутрите и олигарсите както и тези на държавния апарат. Вместо да се работи за повишаване платежоспособността на населението разни герберски мутри само измислят ограничения на свободата на гражданите. Поне да затворят центъра за всички а не да пускат само далавераджиите вместо дебелата сметка ще се заплаща от всички - след като не пускат някого някъде нямат право да му взимат пари за това.

  6. someone
    #11

    В американската пустиня е пълно с новопроизведени дизели последно поколение, станали жертва на заговора дизелгейт. И няма да ви дадят да си ги купите евтино, ще ги оставят да се изпекат на слънцето,щото така е по-еко... и ще произведат същия брой електро трошки, за които трябват батерии, чието производство и рециклиране е особено еко... но какво да се прави, еко лъжата движи умрелата икономика... върти еврейския бизнес с кредитите за еко боклуци... пази шваба ваген да не фалира...

  7. someone
    #10

    Кристалинка ви го каза: харчете, харчете, колкото можете и още малко отгоре... демек вържете се с кредити, ние ще ликвидираме сега всичко с ковид идиотията, а после ще възстановяваме... и сметката естествено ще я платите вие, като се вържете с кредити за новопроизведени боклуци (които оказа се бълват газове, колкото и старите, само манипулацията на датчиците им дава евро 6), които чак внуците ви (евентуално) ще изплатят...

  8. someone
    #9

    Евростикерите и целия "зелен" комунистически вой е за да не фалират производителите на автомобили и да им купуват новите боклуци, че когато хората си карат доволно и си поддържат 20г. една кола, нищо, че е евро 4, трябвало да я бракуват, за да не фалирал шваба-ваген...

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #8
  10. someone
    #7

    Значи, според мал0умниците като Рановски, определили тия еко булшитове, кола 2006г., дизел по талон може да е евро 4, но не, нашите търгаши милиционери-корумпета я слагат в категория 2, за да я спрат от движение скоро, като забранят да влиза в града. Важна за тях е не категорията и дали колата е изправна, а коя година била произведена... Значи не стига, че сме най-бедни, ами трябва да теглим кредити, за да караме всички коли евро 5 и 6 или електрокари, които я изкарат 200км , я не... Долни крадци! Рановски, да се нараниш, че да ти приседне дано!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.