Центърът на София е забранен за най-замърсяващите коли от днес, 1 декември, до края на февруари 2024 г. Забраната важи за влизане и преминаване на автомобили от I екокатегория или бензинови с първа регистрация преди 1 януари 1996 г. и дизелови с първа регистрация преди 1 януари 2002 г.
Въпреки че формално забрана за влизане в центъра с такава кола действа от днес, кога и как ще се налагат глоби на нарушителите не е сигурно. А те на хартия са между 50 и 500 лева.
Автоматичен контрол засега няма
Както Mediapool вече писа контролът на зоната би трябвало да е автоматизиран. Камери на входовете към центъра засичат стикерите от годишните технически прегледи, на които е отбелязана екокатегорията на автомобила. Ако на стикера е отбелязана I категория, собственикът би трябвало да бъде санкциониран. Засичането на нарушителите трябваше да става автоматично. Изборът на фирма за софтуера за контрол обаче се обжалва и такъв няма, обясни кметът на София Васил Терзиев.
Така, както още преди седмица стана ясно, контролът, който трябва да се осъществява от Центъра за градска мобилност, на този етап ще е ръчен. И не се знае до колко ще е ефективен. Също така не е ясно дали до отпадането на забраната за стари коли в центъра в края на февруари догодина, вече ще има автоматичен контрол.
Глобите се отлагат
Иначе от общината на няколко пъти обясниха, че при първо нарушение шофьорите само ще бъдат предупреждавани, а не глобявани. Причината е липсата на разяснителна кампания за нововъведението, както и на това, че системата не е напълно готова.
Как точно ще става това известяване, а след това и евентуално санкциониране към момента не е ясно.
Тази година забраната за преминаване със замърсяващи кои важи за т.нар. малък ринг, който обхваща зоната между бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Ген. Скобелев", ул. "Опълченска" и бул. "Сливница".
Би трябвало на входовете на зоната вече да има поставени знаци.
Васил Терзиев обясни в четвъртък, че ще се направи анализ на действието на зоната през тази зима и е възможно за догодина наредбата, с която тя беше въведена, да бъде променена. Иначе предварителните планове са зоната с годините да се разшири, а забраната да обхваща все повече стари коли. Не е ясно до колко добър ще е анализът от тази зима при положение, че автоматичен контрол липсва.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
17 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Без да оправдавам лошото управление на града и пътните му артерии, никой град не расте или намалява заради сградите построени в него, а заради бизнес възможностите, които осигуряват повече и по-хубави работни места и така става магнит за новопристигащи и оттам още по-населен. Но пък няма кмет, който ще се бори да не идват нови компании в града му, пък и това не зависи само от ръководството на града. От друга страна, всички големи градове по света забраняват трафика на външни коли в центъра си. В …
Манхатън живеещите нямат коли и ползват метрото или таксита (плюс Юбер), същото е в центъра на Лондон и Париж, където се влиза само с пропуск. Колкото до старите коли, в САЩ най-старите не им подновяват регистрацията за всекидневна употреба, а получават номер за антики и могат да излизат по улиците само в неделя. Има човешки права, които не могат да бъдат ограничавани с закони, но има и индивидуални права, които могат да бъдат ограничени за благото на обществото (в случая града). Правото на носене на оръжие, влизане с вид кола на определени места, пушенето на обществени места, вдигането на шум и т.н. може да бъде забранено и това не е незаконно.
Динко, тъпо парче - пак нищо не си разбрал: причината да е само в Центъра е защото там въздуха е най-замърсен и просто ще стане малко по-чист но пак ще си е токсичен - няма да дишаме морски бриз, успокой се!
https://ibb.co/449Z2qP https://ibb.co/WnC3rpM
Шушляк си ти, сельо прост, въздухът не е инертен материал, да го затвориш и да стои мирно в тъпата ти зона, ако циганите от другата страна ма Константин Величков ти пушат, ще дишаш чист въздух през кривия ми макарон, ако трасето по Константин Величков е като на снимките, които постнах от миналия месец, ще го душиш прашоляка, ясно ли ти е?!... Ама с примитивния си, едноклетъчен мозък не можеш да го осъзнаеш... тъп си, то му пуши та се пука от циганските квартали, булевардите мръсни, та не се живее …
от кал и прашоляк, те решили да го облагат с нов данък, а той им се гъзи, кефи и вика ох, да, давайте още по-силно...
Що не облобжат "инвеститорите" мафиоти да плащат данъци за празните си апартаментчета, да покажат малко, че искат да спрат безобразното строителство, вместо да налагат малоумни мерки срещу трафика? Щото не им пука за белото ти дробче, полезен глупако, уверявам те!
Защо чист въздух трябва да има само в центъра на София? Кой живее там, че да има такива привилегии? Или въздухът на София трябва да е чист във всички квартали и ограничения да има навсякъде или спрете с дивотиите. А така излиза, че това се прави просто за ръсачка на мангизи, а не за наистина чист въздух. Защото въздухът не стои на едно място, вятърът разнася вредните емисии навсякъде, а се плаща само за центъра. Значи все пак основното е мангизите.
Никой не го интересува колко изкарваш бе шушляк. Карай си трошляка на воля но не в центъра където си има уредено метро и никой не е длъжен да ти диша отровите - просто ще си разходиш цървулите малко пиша когато слизаш до центъра. Кое толкова не разбра че правиш трагедии?
Готово, робовладелец-небългарин, като почнат да дават заплати по 2.5К евро, не лева и една кола се изплаща с 10 заплати, всички ще си накупят нови коли, щото ти така си им казал...
Вместо да се коментира от къра проблема с автомобилите в голям град, най-малкото което би трябвало да направят "коментиращите" е, - да използват опцията Street View на Google и да се поразходят по улиците на Лондон, Атина, Рейкявик, например, или друг европейски град по избор. Да разгледат забранителните знаци уреждащи режима на достъп до центр. части, такси, паркиране, изискване за спец. стикери...... Светът не е това, което се вижда между дъските на кочината.
Българинът ще се научи да не хитрее и да не е като селяка Андрешко! Българинът ще се научи да кара нови коли, а не 3-та и 4-та ръка! Ама пари от къде. Ами ще работите бе уважаеми мърди и ще спрете да обвинявате света, за това че вие сте неудачници!
В центъра на коя европейска столица има такива очукани сгради като тази на снимката горе ?