Центърът за градска мобилност може да поеме спирките в София

Частни фирми имат интерес само към най-оживените съоръжения край хотел "Плиска" и НДК

Центърът за градска мобилност може да поеме спирките в София

Центърът за градска мобилност може да поеме поддръжката на спирките в София след като за пореден път става ясно, че няма желаещи частни фирми да вземат на концесия съоръженията. Това се разбра от изказване на столичния зам.-кмет по транспорта Кристиан Кръстев пред БНТ. Той уточни, че интерес се проявява само към най-оживените съоръжения край хотел "Плиска" и НДК.

"Въпрос на принципно решение е дали да се стартира процедура, за която има решение на Столичния общински съвет, но към нея няма интерес, или да се доработи. Трети вариант е Центърът за градска мобилност да се занимава с тях. Тук обаче опираме до маркетинг и използване на рекламните площи", посочи той. Кръстев добави, че търсенето и намирането на най-добрия вариант за управление на спирките трябва да бъде в интерес на гражданите, а именно - да има добра надежда спиркова инфраструктура и същевременно да има приходи от реклама и постоянна поддръжка.

Още на 8 декември миналата година столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви, че Столична община се отказва да дава спирките на градския транспорт на концесия. От думите ѝ стана ясно, че общината ще инвестира собствени средства в изграждане на спирки на градския транспорт и подмяна на съществуващите, които не са в добро състояние. Тогава Кристиан Кръстев бе натоварен да направи програма за подмяна и поставяне на нови спирки.През септември общинският съвет ще обсъжда нова икономическа рамка на целия градски транспорт, тъй като той е на сериозна загуба заради ковид-кризата. Тогава ще се коментира и въпросът за стопанисването на спирките.

В средата на 2018 година Столичният общински съвет за пети път реши да задейства процедурата по отдаване на спирките в София на концесия. Правилата за това бяха приети, но процедура така и не беше обявена.

Преди това през 2017 г. идеята беше на концесия за 15 години да се дадат 2600 спирки на градския транспорт. Предвиждаше се минималното концесионно плащане да е около 80 000 евро на година. Освен с покриването му, концесионерите му трябваше да се ангажират със срок за подмяна на спирките или поставяне на навеси, където няма такива.

Частните стопани трябваше да печелят от отдаването под наем на 400 реклами и 300 павилиона към спирките.

Споделяне
Още от Бизнес