Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Централната жп гара в София става интермодален терминал до 2024 г.

2 коментара
Централната жп гара в София става интермодален терминал до 2024 г.

До 2024 г. година Централната жп гара София ще се превърне в модерен пътнически интермодален терминал с обновено приемно здание, нови коловози и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации. Това обеща министърът на транспорта Георги Тодоров, който направи днес изненадваща проверка на обекта.

По думите му реконструкцията на най-голямата пътническа жп гара у нас напредва с добри темпове.

Изпълнител на обекта е обединението "ЗГОП България" ДЗЗД, което е свързано с бизнесмена Христо Ковачки, което спечели обществената поръчка за близо 200 млн. лв.

Строителят е информирал транспортния министър, че в момента се работи по цялостното обновяване на коловозите на гарата, а скоро се очаква да стартират дейностите и в района на жп гара Волуяк.

В рамките на проекта ще бъде ремонтирана 10-километровата жп линия от София до Волуяк и ще се внедрят нови системи за сигнализация и телекомуникации.

Предвижда се и строителството на две нови жп гари във Волуяк и Обеля. Жп спирка Обеля ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от западна България към столицата.

По време на посещението на жп гарата министър Тодоров се е запознал и с работата и на диспечерския център за управление на влаковото движение.

"Тук се осъществява координацията между превозвачите и диспечерските центрове в страната. Чрез него се ръководи движението на всички влакове, в това число пътнически, товарни и международни", обясни заместник-генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Бисер Минчев.

Любопитен факт от историята на Централна жп гара София е, че първият локомотив, който пристига на гарата в далечната 1887 г. е пътувал именно по направлението София - Волуяк. Към този момент жп гарата е осветявана с газови лампи, а движението е следено с морзови апарати.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #2

    Интермодален не значи ли товарен, за контейнери? Покрай големите пристанища има такива гари.

  2. анита хегерланд
    #1

    Това е пълна глупост. Аз помня няколко реконструкции и модернизации на Централната гара, от които не се повиши себестойността на обекта. Това не носи пари, а се правят огромни инвестиции, които не работят за бизнеса и за хората. ЖП транспорта е рентабилен, когато има превози, туристи, бизнес проекти...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.