Централната жп гара в София става интермодален терминал до 2024 г.

До 2024 г. година Централната жп гара София ще се превърне в модерен пътнически интермодален терминал с обновено приемно здание, нови коловози и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации. Това обеща министърът на транспорта Георги Тодоров, който направи днес изненадваща проверка на обекта.

По думите му реконструкцията на най-голямата пътническа жп гара у нас напредва с добри темпове.

Изпълнител на обекта е обединението "ЗГОП България" ДЗЗД, което е свързано с бизнесмена Христо Ковачки, което спечели обществената поръчка за близо 200 млн. лв.

Строителят е информирал транспортния министър, че в момента се работи по цялостното обновяване на коловозите на гарата, а скоро се очаква да стартират дейностите и в района на жп гара Волуяк.

В рамките на проекта ще бъде ремонтирана 10-километровата жп линия от София до Волуяк и ще се внедрят нови системи за сигнализация и телекомуникации.

Предвижда се и строителството на две нови жп гари във Волуяк и Обеля. Жп спирка Обеля ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от западна България към столицата.

По време на посещението на жп гарата министър Тодоров се е запознал и с работата и на диспечерския център за управление на влаковото движение.

"Тук се осъществява координацията между превозвачите и диспечерските центрове в страната. Чрез него се ръководи движението на всички влакове, в това число пътнически, товарни и международни", обясни заместник-генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Бисер Минчев.

Любопитен факт от историята на Централна жп гара София е, че първият локомотив, който пристига на гарата в далечната 1887 г. е пътувал именно по направлението София - Волуяк. Към този момент жп гарата е осветявана с газови лампи, а движението е следено с морзови апарати.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво цели разследването на ДАНС и МВР за скъпия ток?