Туитър забранява политическите реклами

Туитър забранява политическите реклами

Социалната мрежа Туитър няма да приема повече реклами с политически характер. Това обяви съоснователят на мрежата Джак Дорси, цитиран от световните агенции. Забраната на политическите реклами влиза в сила на 22 ноември

"Взехме решение да сложим край на всякаква политическа реклама в Туитър в целия свят. Ние мислим, че разпространението на едно политическо послание трябва да се заслужи, а не да се купува", написа в Туитър Дорси.

Той обясни, че едно политическо послание печели аудитория благодарение на абонатите на даден акаунт или на претуитването му. "Да плащаш, за да имаш аудитория премахва избора и налага на хората политически послания, които са отлично оптимизирани и целенасочени. Ние смятаме, че това решение не трябва да бъде опетнено от парите", написа в Туитър Дорси.

"И докато рекламирането в интернет е страшно мощно и ефективно средство за търговските реклами, то тази сила носи значителни рискове за политиката, където може да бъде използвана, за да повлияе на гласувания, засягащи живота на милиони хора", допълни Дорси.

Това решение на социалната мрежа коренно се различава от избора на Фейсбук. Неотдавна създателят на тази социална мрежа Марк Зукърбърг защити политическите послания в нея, в това число и ако те съдържат неистини. Той се аргументира с правото на свобода на словото.

Туитър, както Фейсбук и Гугъл, осигурява съществена част от приходите си от реклама, която е често пъти целенасочена благодарение на данните, събирани всеки пък, когато потребителите си служат с мрежите.

Споделяне

Още от Свят

Как оценявате кандидата на ИТН за премиер?