Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тунелът е най-доброто решение за Креснеското дефиле, обяви екоминистърът

16 коментара
Вицепрмиерът и министър на екологията Борислав Сандов

Тунелът е най-доброто решение за преминаване на автомобилите през Кресненското дефиле. Това обяви вицепремиерът и министър на околната среда Борислав Сандов. Той уточни, че все още не е взето решение по този въпрос от правителството, като предстои среща с премиера Кирил Петков.

Пътят през Кресненското дефиле е последният непостроен участък от магистрала "Струма", която свързва София с граничния пункт "Кулата" към Гърция. Средствата за неговото изграждане идват от еврофондовете.

Споровете за проектното решение за участъка през Кресненското дефиле се водят от 2007 г. Първоначалното решение беше преминаването през дефилето да се реализира чрез дълъг тунел. След натиск от страна на строителната камара обаче, третото правителство на Бойко Борисов направи рязък завой и одобри смесен вариант - пътуващите в посока към границата да минават по сегашният път през Кресна, а за автомобилите от Гърция в посока София да бъде построен т.нар. Източен обход.

В участъка през Кресненското дефиле няма възможност за изграждането на магистрала и там ще бъде скоростна отсечка, каза Борислав Сандов. Причината е, че дефилето е тясно. Разликата между магистрала и скоростен път е липсата на аварийна лента и по-ниската скорост за движение.

Три са вариантите за преминаване през Кресненското дефиле - прокопаването на тунел, изнасяне на движението изцяло по т.нар. Източен обход, извън Националния парк Пирин, и през дефилето, каза Борислав Сандов.

Преминаването през дефилето отпада, защото това е нарушение на екологичното законодателство и на Бернската конвенция, посочи министърът на околната среда. Той допълни, че дори ГЕРБ да бяха реализирали проекта по избрания от тях вариант, това щеше да донесе наказателни процедури на България от страна на Европейската комисия, заради нарушаване на екологичното законодателство.

Допълнителен аргумент този вариант да не се случи е, че и местното население не желае скоростния път да минава през града. По случая има взето изрично решение на Общинския съвет в Кресна, каза Сандов.

Той посочи, че вече е разговарял по този въпрос с министрите на регионалното развитие Гроздан Караджов и на финансите Асен Василев и предстои разговор с премиера Кирил Петков. Днес темата ще бъде обсъждана в Министерството на регионалното развитие, каза Борислав Сандов.

Регионалният министър Гроздан Караджов вече обяви, че ще има промени по проекта за преминаването през Кресненското дефиле без да уточни какви.

Караджов каза, че те искат да се съобразят с препоръките на еколозите, но не могат да изгубят 2 години, за да строят първо помощни тунели за животните.

Борислав Сандов посочи, че няма нужда да се строят проходи, защото има и друго решение за животните.

Сандов се аргументира, че най-доброто решение е тунел, защото най-малко ще се унищожи природата и ще има по-малко замърсяване на въздуха от изпусканите емисии въглероден диоксид от автомобилите.

Той призна, че това ще оскъпи строителството на тунела, но с малко.

Министърът на екологията смята, че ако правителството изкара пълен мандат е постижимо тунелът да бъде построен за 4 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Божka
    #16

    Както винаги зелените си остават „зелени“. Този не може да се редстави колко катастрофи ще стават вътре в тунела от „бързащи шофьори“ на ТИР-ове и не може да си представи трудностите да се извадят пострадалите. Да прочете историята на катасровата в тунела под Монблан и може да му светне, но не е съвсем сигурно, зелените си остават „зелени“!

  2. efir2
    #15

    Лъжеприродозащитниците се интересуват само от пари. Колкото по-скъп е проектът, толкова повече ще има за крадене.

  3. fantom
    #14

    Предстояла среща на правителството с премиера?!Не разбрах премиерът ли ще отиде при правителството, или обратното. Във всички случаи ще е наопъки.

  4. Zoro Zorov
    #13

    Колко повече ще струва това удоволствие на устойчиво най-бедната страна в ЕС?

  5. kosta
    #12

    Трол бригадата на Киро Добрев работи за ДБ явно 60 плюса - едно мнение на дежурния по медиапул Горски :)

  6. kosta
    #11
    Отговор на коментар #7

    Квалификация означава образование и опит. В случая - в областта на пътното строителство.А "неподкупност и ум" са условни категории, с които работят тези, които нямат квалификацияСандов няма и един ден трудов стаж, с който да ни увери че е умен или неподкупен

  7. jivka65
    #10
    Отговор на коментар #4

    Просто си дрънка и се прави на интересен, за да трупа дивиденти за себе си и за партията. Той тва прави открай време, типично е за него, а и за другите зелени. А полезност - нулева. Та днес иска тунел, утре космически кораб може да каже, че е нужен и е най-добър вариант, няма да се учудя.

  8. Marin Zarkov
    #9

    Браво на Борислав Сандов - най накрая имаме истински министър на екологията, експерт в специалността си. Що се отнася до предложението му за тунел то е ясно че няма да бъде нито сложно нито кой знае колко по-скъпо от другите алтернативи. Просто Борисов беше клекнал на нашите строителни фирми, които нямат капацитет да построят това съоръжение и затова биха отбои и измислиха грандиозната глупост с два разделени пътя през дефилето. Крайно време е да поканят доказала се западноевропейска строителна фирма, която да ни прокопае тунела - той няма да бъде кой знае колко сложен в сръвнение с тези под Алпите в Австрия и Швейцария или тези в Норвегия.

  9. ефрейтора
    #8

    А пък тунела да бъде прокопан от Сандов и приятелите му от ЛГБТИ , с безкористната международна помощ на тази световна организация и целокупното зелено братство...

  10. Горскио
    #7
    Отговор на коментар #4

    Има квалификацията на неподкупен и умен човек с ранг и бюджет на министър.Когато имаш бюджет и минимални средства да подбереш квалифицирани консултанти, го правиш.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.