Туристическият бранш ще участва в писането на обществените поръчки

Туристическият бранш ще участва в писането на обществените поръчки

Представителите на туристическия бранш ще участват в комисиите, които изготвят тръжната документация по обществените поръчки в сектора. Това са се разбрали зам.-министърът на туризма Бранимир Ботев и браншовите организации в отрасъла, съобщи Министерството на икономиката и енергетиката.

"Колкото по-ясни са правилата и по-прозрачен е този процес, толкова по сигурни ще бъдем, че парите на данъкоплатците и средствата от европейските програми ще бъдат употребени правилно и ще има реален ефект за туристическата индустрия", е заявил Бранимир Ботев.

Създаване на център за анализи и планиране в туризма на основата на публично-частно партньорство между индустрията и Министерство на икономиката и енергетиката са се разбрали още зам.-министър Ботев и представителите на туристическия бранш.

Представителят на АБТТА Владимир Панталеев е заявил, че туристическата индустрия има нужда от специализирана информация в реално време, а не остаряла и често противоречива статистика за минал период. Зам.-министър Ботев е поел ангажимент да представи проекта пред министъра на икономиката Драгомир Стойнев и да се намери най-добрата правна форма за учредяване на центъра.

Туристическите обекти, които предлагат български еко продукти и приготвени от тях традиционни ястия от българската национална кухня ще имат зелена звезда е друго предложение около което се е обединил бранша. "Трябва да направим така, че чистите български продукти - зеленчуци, плодове, хляб от лимец, сирене, истинско кисело мляко, вино да присъстват на колкото се може повече места. Само така ще подпомогнем обикновения български стопанин и малък фермер да продава екологично чистата си продукция от собствената си градина и ще направим достояние на туристите истинските ни продукти и българската домашна кухня", е заявил зам.-министър Ботев.

До 30 септември да бъде изработена дългосрочна стратегия за развитието на туризма до 2030 г., е друго решение на срещата.

Водещите университети и научни институти да бъдат активно включвани в решаването на проблемите на туристическата индустрията и генерирането на нови идеи са решили още представителите на бранша и зам.-министър Ботев.

Зам.-министър Бранимир Ботев е заявиле, че в бюджета за 2014 г. ще настоява за повече пари за реклама на туризма. За тази година предвидените средства са били едва 8 млн. лв., но при служебното правителство са отрязани една пета от тях – 2 млн. лв. Според Ботев всяка община в Австрия има такъв, а в повечето случаи и по-голям бюджет за собствена реклама на туризма от бюджет за България.

Друг проблем, на който трябва незабавно да се намери решение е привличането на български ученици навършили 14 години от специализираните училища на работен стаж в български туристически обекти при гарантирано заплащане и осигурена ангажираност.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?