Туристическият бранш в Киргизстан се оплака, че България му е откраднала логото

Туристическият бранш в Киргизстан се оплака, че България му е откраднала логото

България е копирала туристическия бранд на Киргизстан, харчейки за него 900 хил. евро. Това е заявил Максат Чакиев, изпълнителен директор на Международния делови съвет в Киргизстан, съобщи "Дневник", като се позова на местното издание "Вечерний Бишкек".

Чакиев посочва, че брандът на Киргизстан е създаден през 2012 г., като неговата разработка е струвала 600 долара. Той допълва, че много туристически компании в страната вече са се съгласили да го използват в работата си за рекламиране на туризма в страната.

В средата на февруари в български медии за пръв път беше показано логото на Киргизстан и беше подчертана приликата му с новото туристическо лого на България, което е част от бранда за туристическата индустрия, който бе изработен със средства от ЕС. Поръчката на министерството на икономиката за него беше спечелена от "Обединение бранд България" срещу сумата от 1.6 млн. лв. с ДДС.

Българското лого и цялата бранд стратегия бяха представени през януари, а логото на Киргизстан – през септември миналата година. Още тогава създателите на българското лого подчертаха, че то е оригинална разработка на екипа, създал бранд стратегията на България като туристическа дестинация.

"Българското лого е изградено на основата на слънчев символ, който се появява в центъра на всеки от 12-те визуални знака, които съществуват в обща система. Логата са създадени на основата на цвете, с център слънцето, и заимстват формата на ритуален български хляб, съпътстващ всеки важен аспект от живота на българите", посочиха тогава създалите логото. Те подчертаха още, че в Киргизстан то не е част от цялостна бранд стратегия.

Според публикации в киргизстански медии обаче се предвижда и там изработването на цяла стратегия по инициатива на USAID и Международния делови съвет по развитието на туризма в Киргизстан, чийто директор е тъкмо Максат Чакиев.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес