Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Туристите от Европа с повече потребителски права от 1 юли

2 коментара
Туристите от Европа с повече потребителски права от 1 юли

Пътниците, които резервират пакетни туристически ваканции, вече имат повече потребителски права и гаранции в случай, че нещо с някоя от включените в пакета свързани услуги се обърка. Това съобщи пресслужбата на Европейската комисия по повод влизащите в сила от 1 юли нови правила за защита на туристите.

Така ако семейството си е организирало онлайн или офлайн почивката на принципа от едно място всички билети, нощувки, кола под наем или билети за атракционни, продавачът на свързаните услуги да е отговорен, ако нещо не е наред с някоя от услугите.

"Да резервирате почивката си онлайн е лесно, но ако нещо се обърка, искате да сте сигурни, че ще бъдете изцяло защитени. Новите правила за пакетните туристически пътувания вече са адаптирани към ерата на цифровите технологии и новите начини за резервиране на туристически ваканции. Пътуващите ще могат също така да се възползват от нови права и ще бъдат добре защитени в случай на несъстоятелност на оператора. С новите правила също така ще се въведат улеснения за туристическите предприятия, за да предлагат своите услуги отвъд националните граници", коментира Вера Йоурова, комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете.

Вече туроператорите ще трябва да информират пътниците дали им предлагат туристически пакет или свързана пътническа услуга, както и да ги запознаят с основните им права чрез стандартни формуляри за данни. Те трябва да предоставят ясна информация относно особеностите и характеристиките на пакета, цената му и допълнителните такси.

Дружествата продаващи пакетни туристически ваканции ще трябва да връщат пари и обратно в родината им своите клиенти, ако изпаднат в несъстоятелност и това ще важи независимо, че друг например извършва пътническите услуги.

С новите правила пътуващите могат да отменят пакетната си туристическа ваканция по всякаква причина чрез заплащане на разумна такса. А без неустойка могат да правят това, ако избраната дестинация стане опасна, например поради въоръжени конфликти или природни бедствия, или ако стойността на пакета се покачи с над 8 на сто от първоначалната цена.

Когато пътниците не могат да се върнат от пакетната си туристическа ваканция, например в случай на природни бедствия, на тях ще им се предоставя настаняване до максимум три нощувки, ако  не могат да се върнат от ваканцията си навреме.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Чинчила
    #2

    "Дружествата ще трябва да връщат пари обратно, ако изпаднат в несъстоялност" !?! Ха сега някой да ми обясни как едно дружество ще върне пари на клиента, ако е изпаднало в несъстоятелност... Пълно безумие! Вместо да задължат въпросните дружества да си направят застраховка, подобна на тур операторската, те нагледно доказват как една европейска директива няма да проработи в България.

  2. kompetenten
    #1

    Защо продавача на билетите да е виновен?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.