Туристите в България се увеличават по-бързо от петзвездните хотели

ТУИ и “Томас Кук“ ще строят петзвездни хотели по Черноморието

Туристите в България се увеличават по-бързо от петзвездните хотели

Броят на чуждестранните туристи в България се увеличава по-бързо, отколкото броят на петзвездните хотели, каза министърът на туризма Николина Ангелкова в събота пред “Дарик“.

Поради значително по-високия интерес към хотелите висок клас големите световни туроператори ТУИ и "Томас Кук" планирали да инвестират в строежа на такава по българското Черноморие, разказа тя. До 2020 г. чуждестранните туроператори предвиждат да изградят 5 хотела от висока категория, каза Ангелкова.

В София също се очаквало да дойдат престижни международни хотелски вериги като "Фор сизънс", "Джумейра", "Мариот" и други, обясни министърът. Висок клас проект имало и на местно ниво. Един от тях банята от царско време във Вършец. Тя е собственост на Министерството на здравеопазването като ще се търси компания, която да я възстанови и да построи хотел до нея.

“България започва да се позиционира в по-високия ценови клас и това се оценява от чуждите туроператори“, съобщи Ангелкова и напомни, че през лятото страната е посетена от 4.3 млн. чужденци, което е с 8% повече, отколкото през миналата година. Нощувките на българи са 1.5 млн., като увеличението е с над 4%.

Почивките на българи в Гърция бележат спад с 3-4%, докато от Гърция в България са дошли с 10% повече туристи.

През октомври в САЩ започва рекламна кампания на българския туризъм. Дигитални билбордове ще бъдат разположени в Ню Йорк, Чикаго, Лос Анджелис, Лас Вегас, Вашингтон, съобщи Ангелкова. Те ще представят възможностите за зимна и лятна почивка в България, културно-историческия, балнео и спа туризма.

През ноември на туристическата борса в Лондон, която е най-голямата в света, българският щанд ще включва "дигитален ъгъл". Студенти от Русенския университет ще представени цифрови изображения на български забележителности, а 3D принтери ще отпечатват сувернири с тях, обясни Ангелкова.

С откриването на туристически офиси България ще се рекламира и в Китай и Япония.

Споделяне
Още от Бизнес