Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за 600 млн. лв.

Строителят на магистрала "Люлин" ще гради и най-дългия жп тунел у нас

1 коментар
Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за 600 млн. лв.

Турски компании ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за около 600 млн. лв. с ДДС Договорът с обединение ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" беше подписан от генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски в сряда.

Обектът се финансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.

Участъкът е част от модернизация на железопътната магистрала София – Бургас, която започна още през 2007 г.

Проектът с най-дългия тунел

Железопътната отсечка между Елин Пелин и Вакарел е най-тежката и трудна за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Дължината ѝ е близо 20 км и в обхвата ѝ влиза най-дългият жп тунел в България - 6.8 км. Той ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост.

Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е прокопан тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел.

В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електрозахранване и външно осветление на гаровите райони.

Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Срокът за изпълнението на обекта е 72 месеца.

Договорът е за 498.8 млн. лв. без ДДС

Договорът с ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" е на стойност 498 800 012 лева без ДДС.

В обединението влизат фирмите "Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети" АД и "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД.

Двете турски компании бяха ангажирани с изграждането на новото летище на Истанбул, което е най-голямото в света.

"Дженгиз" построи у нас, заедно с друга турска компания – "МАПА", и 19-километровата магистрала "Люлин", която вече е част от магистрала "Струма". От пускането на "Люлин" през пролетта на 2011 г. обаче магистралата е непрекъснато в ремонти, а политиците често я сочат като пример за оскъпено и некачествено строителство.

"Дженгиз" е един от големите турски холдинги, които развиват дейност в строителството, енергетиката, мините, туризма, авиацията и застраховането. В строителството има опит в изграждането на магистрали, тунели, летища, язовири, газопроводи.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Zlatan
    #1

    " Г-н Едоган, Вие нямат по-верен поддръжник на Балканите от ГЕРБ " Б.Борисов Та имах си хас, да не са турски фирмите !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.