Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за 658 млн. лв.

Строителят на магистрала "Люлин" ще гради и най-дългия жп тунел у нас

Турски фирми ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за 658 млн. лв.

Турски компании ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел за около 658.4 млн. лв. с ДДС Договорът с обединение ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" беше подписан от генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски в сряда.

Обектът се финансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.

Участъкът е част от модернизация на железопътната магистрала София – Бургас, която започна още през 2007 г.

Проектът с най-дългия тунел

Железопътната отсечка между Елин Пелин и Вакарел е най-тежката и трудна за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Дължината ѝ е близо 20 км и в обхвата ѝ влиза най-дългият жп тунел в България - 6.8 км. Той ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост.

Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е прокопан тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел.

В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електрозахранване и външно осветление на гаровите райони.

Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Срокът за изпълнението на обекта е 72 месеца.

Договорът е за 498.8 млн. лв. без ДДС

Договорът с ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" е на стойност 498 800 012 лева без ДДС.

В обединението влизат фирмите "Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети" АД и "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД.

Двете турски компании бяха ангажирани с изграждането на новото летище на Истанбул, което е най-голямото в света.

"Дженгиз" построи у нас, заедно с друга турска компания – "МАПА", и 19-километровата магистрала "Люлин", която вече е част от магистрала "Струма". От пускането на "Люлин" през пролетта на 2011 г. обаче магистралата е непрекъснато в ремонти, а политиците често я сочат като пример за оскъпено и некачествено строителство.

"Дженгиз" е един от големите турски холдинги, които развиват дейност в строителството, енергетиката, мините, туризма, авиацията и застраховането. В строителството има опит в изграждането на магистрали, тунели, летища, язовири, газопроводи.

Споделяне

Още от Бизнес