Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турските превозвачи бойкотират облекченията за българските си конкуренти

Искали дори нови рестрикции срещу нашите тирове от 1 юни

13 коментара
Турските превозвачи бойкотират облекченията за българските си конкуренти

Докато на правителствено ниво турската страна обещава да премахне ограниченията срещу българските товарни превози, заради които на два пъти наши тирове блокираха гранични пунктове, позицията на турските превозвачи е не само да продължат сегашните рестрикции срещу българските автомобилни превози, но и да се въведат нови от 1 юни. Това е станало ясно след продължили часове наред в Истанбул преговори между българските и турските превозвачи, съобщи Койчо Русев, член на управата на АЕБТРИ, цитиран от агенция “Фокус“ във вторник.

 

Преговорите по наболелия проблем започнаха още предишния ден и бяха договорени от транспортните министри на двете страни Кристиан Костов и Бинали Йълдъръм миналата седмица в Лайпциг. Тогава дори от българското транспротно министерство съобщиха, че Турция се е съгласила с предложението на България да се увеличат с 30 процента разрешителните за работа на български тирове на турска територия.

 

Сега обаче от думите на Русев излиза друго.

 

“Подготвихме протокол, с който искахме да намерим някакви решения, да сближим позициите си, но те са категорични, че от 1 юни ще продължат рестриктивните мерки, като са записали, че дори ще има и нови. Става ясно, че всичко е по тяхно предложение. Министерството на транспорта е направило предложение до Митниците, от там е разпоредено на граничните пунктове и всичко е с цел – да се смачка конкурентноспособността на българските превозвачи”, каза Койчо Русев.

 

По думите му от турската страна нямат желание да се решават проблемите на българските превозвачи и да се откажат от незаконните действия спрямо тях, въпреки че това противоречи на международните конвенции. “Напротив, започват да ни заплашват, че ще има нови санкции. Имаме изготвен протокол, в който се посочва – каква е тяхната позиция, но ние не сме съгласни с това, което е записано в него. Ние искаме – спазване на международните конвенции, договори, спогодби. Нищо друго не искаме. Имаме документи от Париж, които тълкуват, че ние сме прави, те го виждат това, и въпреки всичко – създават и правят техни нормативи, които ги няма никъде, и те си ги измислят”, каза Койчо Русев.

 

Според него при това положение не остава нищо друго, освен от българска страна да се настоява за реципрочни мерки спрямо турските превозвачи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #13

    DNES 31 05 13 god V POTVARJDENIE NA MOITE KOMENTARII PO POVOD TRANSPORTNATA MAFIA RAKOVODENA OT KOMUNISTITE MUTAF4IEV I MOSKOVSKI KATO MINISTRI I KRAGA MAFIOTI OKOLO TQH I MAFIOTSKATA I STRUKTURA D-A-I KOQTO OTKROVENNO REKETIRA VODA4ITE NE SAMO V BALGARIA NO I PREMINAVA6TITE PREZ BALGARIA , VOLEN SIDEROV SKO4I ZA SAMORAZPRAVA S MAFIOTA MOSKOVSKI . AKO MOITE KOMENTARII SE TRIAT OT CENZURATA NA MEDIA PUL , 6TE MOGAT LI TE PO TOZI NA4IN DA IZTRIAT ISTINATA ZA MAFIOTSKATA SA6TNOST NA KOMUNISTI4ESKITE MEKERETA OT TOVA MINISTERSTVO . NE MOGAT . ZA6TOTO ISTINATA E PO SILNA OT VSQKAKVA CENZURA I KOGATO ISTINATA POBEDI CENZURATA KVI 6TE GI DAV4E

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #12
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #11
  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  5. Анонимен
    #9

    До 8: Много добра идея! ДПС да каже кой има право в спора - българските или турските превозвачи, а БСП и Атака да слушат с широко отворени уши! Обикновено ДПС е много активно при нарушаване на малцинствени интереси, а и е за права и свободи! Интересно защо мълчи сега толкова упорито ?!? Българските превозвачи са в малцинство спрямо турските и в България и в Турция !

  6. Анонимен
    #8

    Един ХУБАВ тест за ПАТРИОТИЗЪМЪ на Лютви Местан...

  7. Анонимен
    #7

    Какво чака нашето Министерство на транспорта,та не е въвело реципрочни рестрикции за турските превозвачи? Нека да минават Турчолата през Кешан за Гърция,за да видят там каква тесла ги чака! ОСманлиите се накакошиниха,имайки зъд гърба си една стабилна икономика и европейски чиновници ,готови да си подложат г..за за парите им.Опасявам се ,че от ЕС няма да имаме никаква подкрепа и ще трябва сами да се опънем на комшиите. Да им пернем едни вносни мита за всички стоки и такса смет за реминаване през България и почистване на пътищата ,по които минават резняците .

  8. Анонимен
    #6

    ЕU

    7 века обучение... Бавно учене... твърде бавно.

    Етнически неутрално нарицателно за тирания и простотия:
    "турчин".

    "Сега обаче от думите на Русев излиза друго.

    “Подготвихме протокол, с който искахме да намерим някакви решения, да сближим позициите си, но те са категорични, че от 1 юни ще продължат рестриктивните мерки, като са записали, че дори ще има и нови. Става ясно, че всичко е по тяхно предложение. Министерството на транспорта е направило предложение до Митниците, от там е разпоредено

  9. Анонимен
    #5

    И по - лошо ще става докато И.А.Ра...,истинският бос на частната ДАЙ не бъде изхвърлен от системата на транспорта и пратен в затвора. Има ОПГ в ИА АА , която печати и пише на турчолята свои , фалшиви ,частни ценни книги - АУАН/актове/. После вместо в бюджета парите от глобите им , отиват по утвърдена схема в джобовете на администратори и закрилящите ги политици , хора от службите и магистрати. После актовете се унищожават и куче влаче , диря няма. Дето е текло , пак ще си тече , особено след като

  10. Анонимен
    #4

    не рестрикции, а ясно ценообразуване е нужно, което да не ощетява страните. работата стигна до там, където преливането на цените от високи-към ниски и обратно щеше да доведе до тези конфликти, въпреки, че китай е още далеч от българската граница на европа, ще дойде време и до конфликта - слънчеви панели. цената я определял "пазара", пък пазара все още е подвластен на субинвестиции, което до някъде е правилно, но до някъде вредно. качеството на продукта не играе роля, защото качеството е скъпо платена

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.