След 24 часов протест и 28-километрова опашка

Турските превозвачи обявиха, че вдигат блокадата на "Капитан Андреево", но не се помръднаха

Сн. БГНЕС

След 24-часова блокада на българо-турската граница на КПП "Капитан Андреево" откъм турска страна, осъществена от турски превозвачи, блокадата бе вдигната. Огромната опашка от тирове, която по обед в сряда стигна 28 километра, обаче още стои, въпреки обявеното раздигане.

Към десет километра е струпването на турски камиони и на КПП "Лесово".

Протестът на турските превозвачи бе заради стриктните проверки, които българската страна предприе към шофьорите и камионите от съседната страна на влизане в България. Според турските превозвачи, проверките били тенденциозни и шофьорите ѝ били глобявани от българската автомобилна инспекция "за щяло и нещяло". Техни представители декларираха, че ще вдигнат блокадата веднага щом инспекторите на ДАИ се изнесат от граничния пункт.

Изпълнителният директор на "Автомобилна администрация" Димитър Ганев обаче обяви, че проверките няма да престанат и контрол ще се упражнява върху 100% от чуждите автомобили, както такъв се извършва и върху българските. Това са международни изисквания, които турската страна е подписала и е длъжна да се съобразява с тях, допълни той.

Зам.-председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Петко Ангелов обясни причините за възникналото напрежение на границата.

"Българските превозвачи от няколко месеци плащат неправомерни глоби (в Турция - бел. ред.) и нееднократно сме настоявали да бъдат премахвани, но никой не ни обърна внимание. Сега, когато се извършва проверка, контрол за преминаването на турски камиони, те протестират. Да не се оправдават, че с часове стоят на границата, защото опашката не е местена от 24 часа и че на границата нарушават времето. Те се прибират за два дни от Германия", отбеляза Ангелов.

По думите му турските превозвачи не спазвали никакви ограничения, докато се прибират от Западна Европа, и се оправдавали за закъсненията с опашките по границите. По този начин те стават нарушители, но не искат да бъдат санкционирани.

Той обясни още, че най-често турците са глобявани заради неспазване на работното време със задължителната почивка. Това ги прави потенциално опасни за катастрофи.

Самото напрежение между българските и турските превозвачи ескалира преди няколко месеца, когато турски транспортни синдикати обявиха, че българските, молдовските и украинските превозвачи застрашават местния пазар на транспортни услуги. Според председателя на БАСАТ Миролюб Столарски превозваческата "война" е била отворена от председателя на турската асоциация на превозвачите Четим Нихоглу, който поел личното обещание към турските превозвачи, че ще изгони българите от турския пазар, както и молдовците и украинците.

Споделяне
Още от Бизнес

Кой да замени Борисов като премиер на кабинет в рамките на този мандат?