Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турция произведе първия си електромобил

4 коментара
Турция произведе първия си електромобил

В новия търговски център на Истанбул – "Галатапорт", тези дни привлича вниманието първият електромобил турско производствоТОГГ (TOGG). Той е изложен на фона на панорамата на джамията "Султан Ахмед" и историческия храм "Света София".

"Много голям интерес има още от първия ден. Много граждани посещават центъра само за да видят автомобила, живо се интересуват от подробностите около него и най-вече кога ще започне серийното производство", посочват организаторите на изложението.

С указ на президента Реджеп Тайип Ердоган компанията "ТОГГ Отъмотив джоин венчър груп" (TOGG-Automotive Joint Venture Group Inc) започна производството на електромобила в град Бурса.

За създаването му бяха инвестирани 22 млрд. турски лири. Проектиран е от италианската компания "Пиринфарина" (Pininfarina SpA). Планира се да бъдат произведени общо пет модела. Предвижда се годишно на пазара да се пускат 175 000 коли.

Първата серия се очаква да бъде произведена през март 2023 година по случай 100-годишнината на турската република.

Автомобилът изглежда превъзходно, споделя един от посетителите. Дизайнът е много хубав, не отстъпва на немските автомобили, седалките, кормилото, таблото са впечатляващи, допълва той.

Очакванията и желанието на турските граждани е правителството да насърчи желаещите да закупят автомобила местно производство с дългосрочни кредити, както при проекта ТОКИ за масовите жилища.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Горскио
    #4
    Отговор на коментар #2

    Какво очакваш след като е проектиран от ПиР!инфарина - менте дизайнер, менте кола. И в България в зората на демокрацията се продаваха телевизори Панасонюк, а в Съветския съюз българите пласираха маратонки у беленки (дънки) "nupuh" - последното h се пишеше с латинска главна буква. И в БГ се произвеждаше една кола, наречена Роувър Маестро - не знам дали някой друг освен българска държавна институция си я е купил.

  2. Горскио
    #3

    А какво стана с албанската фирма, регистрирана в Германия, която щеше да произвежда в Ловеч "най-лошата кола, тествана някога" от германския Автобилд?

  3. Име1234
    #2

    Задните врати се отварят на обратно. Такъв тип се нарича врата-убиец. И то има защо.

  4. roser
    #1

    Когато инженерни и търговски дейности се извършват заради указ на някой диктатор, то това означава, че в производството на този продукт няма нищо вярно от това, което се представя пред широката общественост. Ако нещата бяха каквито ги представят, стартът на това производство щеше да се случи по чисто икономически причини и с чисто технически способи. Това си е чист балон за вътрешна (политическа) употреба. Особено на фона на годишна инфлация от 100-150% и тотална липса на демокрация и върховенство на закона, тази фирма TOGG има само едно единствено бъдеще - фалит в рамките на следващите 3-4 години и поглъщане от някоя нормална европейска или китайска автомобилна компания.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.