Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турция вдига драстично таксите за превози, българските превозвачи плашат с блокада

17 коментара
Турция вдига драстично таксите за превози, българските превозвачи плашат с блокада

Турция вдига драстично таксите за превози през нейна територия от 1 септември, с което на практика затваря границата за международните превозвачи. За това алармираха няколко транспортни организации у нас. Те настояват за предприемането на реципрочни действия от страна на българското правителство. В противен случай се заканват да блокират отново българо-турската граница.

 

Новите цени за превозите през турска територия са били обнародвани на 7 август в турския държавен вестник.


Според тях таксата само за едно преминаване от българо-турската граница до Истанбул, ще бъде 240 евро в двете посоки, твърдят български превозвачи.


Въвежда се и такса за празни товарни моторни и немоторни превозни средства от 600 евро на автомобил. Двойно повече ще трябва да плащат тези, които превозват стоки и товари. Таксите за леките коли са една четвърт от тези.


Товарните камиони, които превозват стоки и товари с издадено специално разрешение от турското министерство на транспорта пък ще трябва да плащат по 3000 евро.


Таксите ще се събират на граничния пункт при влизане и на излизане. Ако има разлика в изминатите километри, ще се заплащат такси в троен размер, предвижда решението на турското министерство на транспорта.

С новите такси на практика се затваря турският пазар за чуждите превозвачи, а транзитните превози поскъпват драстично, коментират български превозвачи. Те настояват за реципрочни мерки от страна на българското правителство.


"Трябва да се предприемат незабавни мерки от българска страна, да се наложат реципрочни такси за тях, за да не се повтарят събитията, които бяха през май", коментира инж. Койчо Русев, член на УС на АЕБТРИ и председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара. Според него трябва да се повика за обяснения и посланика на Турция.

"Ако не се предприеме нищо във връзка с таксите за превозвачи в Турция, през септември ще има протести на българо-турската граница", предупреди Петко Ангелов, член на Управителния съвет на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). Според него правилната българска позиция е Министерският съвет да изчисли каква е транзитната такса в Турция и ние да въведем същата за тях.

Превозвачите настояват за среща с министъра на транспорта Данаил Папазов и се надяват такава да се проведе още в четвъртък.

Политиката на протекционизъм от страна на турската държава спрямо техните превозвачи в последните месеци създаде големи затруднения по границите за чуждите превозвачи, включително и българските. По тази причина, през май дори се стигна до блокада на българо-турската граница.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    До 15 : Точно пък ЕС няма да си разваля достлука с Турция. Колкото помогнаха на гърците с Кипър толкова ще помогнат и на нас. Пък и си имат свои вътрешни дертове с Гибралтар, Валонци и Фламандци, Каталуня и Северна Ирландия.

  2. Анонимен
    #16

    Aми Мин. на транспорта да купи 2 РО-РО кораба и ги постави по релацията Бургас-Поти....и въпроса е решен.

  3. Анонимен
    #15

    При условията на реципрочност и България трябва да вдигне таксите и да поиска закрила от целия ЕС като се наложат подобни мерки на Турция, затова че: дискриминира чуждите превозвачи отхвърля равенството при плащане на такси и мита въвежда условия,които целят усложнение на търговските отношения Редно е Турция да бъде заставена да промени политиката си срещу ЕС и да се прекъснат всякакви преговори за присъединяване.

  4. Анонимен
    #14

    До 9:Не ти ли е ясно защо? Че цели отрасли от икономиката са отдавна в техни ръце- строителство, рудодобив, автомобилен транспорт,шивашка и стъкларска промишленост, изкупуват се селскостопански земи. Поразходи се из т.н. смесени райони ище видиш, кой командва парада.Иначе на зомбитата "червените боклуци" и "сините говеда" нищо друго не им прави впечатление.

  5. Анонимен
    #13

    Сега е момента да се въведе преминаването на ТИР-ове през България от турската граница да става само с ЖП-платформи (както в Швейцария и Австрия)! Със съответната на турската по големина такса плюс тарифа за превоза! По екологични причини, за безопасност на движението (след сумати зверски катастрофи от заспали и крайно уморени шофьори) и за предпазване на аутобаните от пластична деформация през лятото! Така и БДЖ ще живне и няма да има аргументи за приватизацията му! Е, транспортните фирми на Сокола ще са засегнати, но .....

  6. Анонимен
    #12

    Турция вдига таксите, а нашите комуняги се грижат само за себе си какво да прилапат...

  7. Анонимен
    #11

    моментално суотжетна реакциа !!!!

  8. Анонимен
    #10

    Какви реципрочни мерки? Та това измислено правителство се крепи на ДПС.

  9. Анонимен
    #9

    А защо и България не ги вдига цените за Турция реципрочно,че и дори повече от турските цени ??? Така България ще бъде на 10 пъти по-голяма печалба,защото Турция има над 10 пъти повече тирове от нас.

  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #8

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.