Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тв реклама ще увеличава с 4-5% чуждите туристи догодина

10 коментара
Тв реклама ще увеличава с 4-5% чуждите туристи догодина

Четири рекламни клипа, които ще се завъртят от 6 септември по четири паневропейски канала, се очаква да осигурят ръст от 4-5 процента на чуждестранните туристи през следващата година. Това са прогнозите на зам-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, след като в четвъртък беше представен проектът за масирана реклама на България като целогодишна дестинация.

Стойността му е 7.5 млн. лв., от които 85 на сто е финансиране от Оперативната програма “Регионално развитие“. За излъчването 3 166 пъти на четирите клипа по телевизионните канали "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel" в две вълни – септември-декември и края на януари 2010 – края на март 2011 г., ще бъдат платени 6.8 млн. лв., допълниха от икономическото ведомство.

Не стана ясно къде отива разликата от цената на проекта, след като Маринов обясни, че за изработката на клиповете са платени от бюджета близо 483 хил. лв., от които авансово 60 процента още през 2008 г. на фирмата “Идостил ТМ“ ООД. Тя била избрана с обществена поръчка заради най-ниската си цена и предала клипчетата точно преди идването на новите управляващи. ГЕРБ решили да ги ползват след известна доработка.

Почти всички присъстващи изразиха съмнения относно качеството на четирите тематични клипа, посветени съответно на летните и зимни курорти, на историческото и културното ни наследства, на екологичния и селски туризъм и на предлаганите спа-услуги. Общият им слоган е “Магията живее тук“, но в различните клипове има и едни и същи повтарящи се кадри – на нестинарки, дете, правещо сапунени балони на хубав пейзаж, части от Античния театър в Пловдив и др.

Това предизвика негодуващи коментари за качеството и цената на клиповете, както и въпрос към Иво Маринов дали харесва рекламите. Той заяви, че по-голямата част от кадрите му харесва, но одобрението на нещо е субективно и клиповете са били приети от специално създадена комисия.

Маринов също така призна, че не е предвиден механизъм, по който да се измерва ефекта от рекламите, които се очаква да бъдат видени от над 600 млн. домакинства в Европа и целия свят. Това обаче не му попречи да прогнозира, че благодарение на клиповете ще си осигурим ръст от 4-5 процента на чуждите туристи през 2010 г.

Особено важно, по думите му, било рекламата на българския туризъм до достигне чрез каналите "National Geographic" и "Discovery" до Далечна Азия, където страната ни няма възможност да участва в туристически изложения.

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков акцентира върху това, че сумата по европейския проект е двойно по-голяма от бюджета на неговото ведомство за туристическа реклама. Това е сто пъти по-голям достъп до потенциални туристи. Той прогнозира, че рекламата ще окаже съществено влияние върху положителния имидж на страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

Анелия Генова, шеф на дирекцията за туризъм в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), допълни, че новото ръководство е подготвяло почти цяла година рекламната кампания, договаряйки много отстъпки в цената и допълнителни бонуси като онлайн реклама на сайтовете на тези тв канали, както и снимането на специални репортажи в два български града от техни екипи. Къде ще се снима щяло да стане ясно след провеждането на нова обществена поръчка, допълни тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. пунктоален
    #13

    Името на заместник-министъра е Имо Маринов, а не Николов, както бива наричан в статията.

  2. Deniza
    #12

    I tesi 4-5 prozenta novi turisti trjabva njakak da doidat do Bulgaria. Poglednete razpisaniata na poletite i 6te znaete ot kade mogat da doidat. S kola -edva li. A Varnenskata aerogara vse o6te ne e vhodna visitka, a bariera ostavja6ta neprijatni use6tania. Samo s laskavi filmi i bro6uri njama da stane.

  3. бате Ники
    #11

    Въпреки, че като са си платили комисионните едва ли са взели повече от 40% от сумата.

  4. БГ
    #10

    като я гледам тази реклама още по ми се отщява бг-туризма. и най-подир де е рекламата за най-същественото перо алкохолния и секс-туризъм :)))

  5. Българин
    #9

    така реклама не се прави. Много лук има да изядете, преди да разберете какво имам в предвид. Но не е виновен онзи, дето яде баницата... Какви проучвания направихте за нагласите на чуждестранните туристи?

  6. турист
    #8

    Плащаме клиповете на "хотелиерите" и "ресторантьорите"- всичките бивши бармани "трета цедка" и доносници на ДС, а те лъжат държавата (т.е всички нас) и укриват доходи!!!!!!!!!!Що не го духате, а ?????

  7. Off
    #7

    То това с Магията е ясно. И с Магьосника също. Произхожда от Банкя. А безкрайните му бандитски черва нямат край. Нямат ли????

  8. Дедо Тошо
    #6

    управление, което ни докара до повсеместен възход, а не с някакви сапунени мехури на фона на красива природа, поръчани от тройната коалиция.

  9. Дедо Тошо
    #5

    но има недостатъка да не е политически коректен.

  10. Izy
    #4

    http://www.youtube.com/watch?v=t6MCn8wPR1I&feature=related

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.