Тв реклама ще увеличава с 4-5% чуждите туристи догодина

Тв реклама ще увеличава с 4-5% чуждите туристи догодина

Четири рекламни клипа, които ще се завъртят от 6 септември по четири паневропейски канала, се очаква да осигурят ръст от 4-5 процента на чуждестранните туристи през следващата година. Това са прогнозите на зам-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, след като в четвъртък беше представен проектът за масирана реклама на България като целогодишна дестинация.

Стойността му е 7.5 млн. лв., от които 85 на сто е финансиране от Оперативната програма “Регионално развитие“. За излъчването 3 166 пъти на четирите клипа по телевизионните канали "Eurosport", "Euronews", "National Geographic Channel" и "Discovery Channel" в две вълни – септември-декември и края на януари 2010 – края на март 2011 г., ще бъдат платени 6.8 млн. лв., допълниха от икономическото ведомство.

Не стана ясно къде отива разликата от цената на проекта, след като Маринов обясни, че за изработката на клиповете са платени от бюджета близо 483 хил. лв., от които авансово 60 процента още през 2008 г. на фирмата “Идостил ТМ“ ООД. Тя била избрана с обществена поръчка заради най-ниската си цена и предала клипчетата точно преди идването на новите управляващи. ГЕРБ решили да ги ползват след известна доработка.

Почти всички присъстващи изразиха съмнения относно качеството на четирите тематични клипа, посветени съответно на летните и зимни курорти, на историческото и културното ни наследства, на екологичния и селски туризъм и на предлаганите спа-услуги. Общият им слоган е “Магията живее тук“, но в различните клипове има и едни и същи повтарящи се кадри – на нестинарки, дете, правещо сапунени балони на хубав пейзаж, части от Античния театър в Пловдив и др.

Това предизвика негодуващи коментари за качеството и цената на клиповете, както и въпрос към Иво Маринов дали харесва рекламите. Той заяви, че по-голямата част от кадрите му харесва, но одобрението на нещо е субективно и клиповете са били приети от специално създадена комисия.

Маринов също така призна, че не е предвиден механизъм, по който да се измерва ефекта от рекламите, които се очаква да бъдат видени от над 600 млн. домакинства в Европа и целия свят. Това обаче не му попречи да прогнозира, че благодарение на клиповете ще си осигурим ръст от 4-5 процента на чуждите туристи през 2010 г.

Особено важно, по думите му, било рекламата на българския туризъм до достигне чрез каналите "National Geographic" и "Discovery" до Далечна Азия, където страната ни няма възможност да участва в туристически изложения.

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков акцентира върху това, че сумата по европейския проект е двойно по-голяма от бюджета на неговото ведомство за туристическа реклама. Това е сто пъти по-голям достъп до потенциални туристи. Той прогнозира, че рекламата ще окаже съществено влияние върху положителния имидж на страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

Анелия Генова, шеф на дирекцията за туризъм в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), допълни, че новото ръководство е подготвяло почти цяла година рекламната кампания, договаряйки много отстъпки в цената и допълнителни бонуси като онлайн реклама на сайтовете на тези тв канали, както и снимането на специални репортажи в два български града от техни екипи. Къде ще се снима щяло да стане ясно след провеждането на нова обществена поръчка, допълни тя.

Още по темата
Още от Бизнес