Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Участък от магистралата до Калотина ще е готов до края на 2020 г.

1 коментар
Участък от магистралата до Калотина ще е готов до края на 2020 г.

Започна модернизацията на 17 км от първокласния път Драгоман – Сливница. В участъка ще бъде изградено второ платно, а старото ще бъде реконструирано, с което отсечката ще стане с магистрален габарит, съобщи правителствената пресслужба.

Участъкът е част от новата магистрала "Европа", която ще свързва София с граничният пункт "Калотина". Инвестицията е 11.3 млн. лв. и е осигурена от републиканския бюджет.

Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г. Премиерът Бойко Борисов, който беше на символичната първа копка на обекта призова изпълнителите от "Главболгарстрой" да завършат отсечката до края на 2020 г.

"За Нова година - догодина трябва да ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар", каза Борисов.

Преди девет години премиерът Бойко Борисов обеща магистралата от София до Калотина да е готова през 2012 г.

Сега Борисов допълни, че са предвидени средства и за разширение на ГКПП "Калотина". Обясни, че заради притока на инвестиции в страната се очаква засилване на тежкотоварния трафик през пропускателния пункт, което налага и разширяването му.

Трасето на магистрала "Европа" между ГКПП "Калотина" и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км. Изграждането му е разделено на три части.

Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път между Калотина и Сливница. Първият участък от граничния пункт до Драгоман е с дължина 14,5 км и се финансира от механизма "Свързана Европа". Изпълнител на обекта е обединение начело с австрийската "Щрабаг". Договорът с тях е за 165 млн. лв. с ДДС. Работата по този обект все още не може да започне, защото няма сключен договор за строителен надзор, става ясно от съобщението на правителствената пресслужба.

В четвъртък беше даден старта на строителството на втория участък между Сливница и Драгоман, който се изпълнява от обединение начело с "Главболгарстрой". Договорът с тях е за 117 млн. лв. с ДДС.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе. За него в момента се изготвя техническият проект.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ianko74
    #1

    Много е силен в обещанията... за жалост в почти нищо друго.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.