Учени откриха нов човешки вид в Африка

1 коментар
Учени откриха нов човешки вид в Африка
  • Вицепрезидентът на Южна Африка Сирил Рамафоса целува копие на черепа на Хомо наледи
  • Проф. Лий Бергер и Рамафоса позират с репликата на череп на Хомо наледи
  • Древни останки от черепа на новооткрития човешки вид
  • Възстановка на скелета на 3 млн. години

Учени откриха останките от нов човекоподобен вид в гробница в Южна Африка, съобщават световните информационни агенции в четвъртък. Намерените 15 скелета в дълбока пещера само на 50 километра от Йоханесбург представляват най-голямото отделно откритие от подобен тип в Африка. Според учените находката ще промени теориите за развитието на човешкия род.

Резултатите от проучванията им са публикувани в списание Еlife. Останките са класифицирани към нов човекоподобен вид, наречен Хомо наледи в чест на пещерата, в която са открити - "Изгряваща звезда". Наледи означава звезда на местния език сесото.

Учените още не са установили кога са живели тези човекоподобни. "Вероятно това са били едни от първите човекоподобни, т.е. са живели преди около 3 милиона години", според проф. Лий Бергер, шеф на изследователския екип.

"Те са били точно под носа ни, във възможно най-проучваната долина на целия континент Африка", каза Бергер.

Той смята още, че Хомо наледи може да се разглежда като връзката между примитивните двукраки примати и хората. От публикуването на Теорията на еволюцията на Дарвин през ХІХ век учените търсят "липсващото звено", което свързва еволюцията на хората с човекоподобните маймуни. Учените, открили Хомо наледи, обаче са изключително предпазливи при използването на този термин.

Проф. Крис Стингър от британския Музей по естествена история описва новата находка като "изключително важно откритие".

"Това, което виждаме през последните години, е все повече видове човекоподобни същества, което доказва, че природата е експериментирала при еволюцията на човека и така са се получили няколко различни вида човекоподобни същества, възникнали паралелно в различни части на африканския континент. В крайна сметка само един от тези видове оцелял, за да даде начало на модерния човек", казва той.

Изключителното при Хомо наледи е огромната му прилика със съвременния човек. Снимките показват големи сходства при ръцете, черепната кутия е по-малка, но формата на черепа като цяло много прилича на този при сегашните хора.

За учените е особено важно откритието, че човекоподобните същества преди 3 милиона години са били достатъчно развити, за да извършват различни ритуали. Доказателства за това е организираната гробница на Хомо наледи.

1 коментар

1. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.