Учени са открили биологическата причина за мъжкото оплешивяване

Учени са открили биологическата причина за мъжкото оплешивяване. Това трябва да помогне на лечението на косата и може би на новото и порастване, съобщи ББС, Цитирана от БГНЕС.

При изследване на оплешивяващи мъже и лабораторни мишки, американски учени отделили протеин, който включва процеса.

Повечето мъже започват да оплешивяват на средна възраст и при 80 процента от 70 годишните процесът е значително напреднал. Ключова роля при това играе мъжкият хормон тестостерон и генетичното наследство. Под тяхно влияние луковицата в основата на косъма намалява, косъмът изтънява и така косата става невидима с невъоръжено око.

Учените от университета в Пенсилвания /САЩ/ отделили съединението простагландин D-синтаз. Мишките, при които равнището на този елемент се повишава изкуствено, оплешивели напълно, а при хората спирал растежа на присадената коса.

Изследването се ръководи от професор Джордж Коцарелис от факултета по дерматология, "Следващата крачка е да разберем дали може да се обърне процесът или само да се спре", казва професорът

Някои от препаратите вече преминават клинични изследвания. Учените се надяват да могат да създадат препарати за кожата на главата и да спрат оплешивяването и може би да го обърна обратно.

1. Анонимен

Номер 1, поздравления,това е най-хубавият виц,който съм прочел напоследък!

2. Анонимен

Колко пъти журналистите ще пишат, че са я открили тая причина, хехе - знае се вече от доста години, има и лекарства, които намаляват процеса. До обръщане едва ли ще се стигне де, кво да правиш.

3. Анонимен

По-сериозен научен проблем е да се изследват причините за политическото оглупяване.

4. Анонимен

Върху комунист не става, главите им са чугунени! Става дума за хора...

5. Анонимен

Пълни глупости. Свекър ми е с излишък от тестостерон и коса, на която и жена би завидяла; при мъжа ми няма толкова тестостерон и взе да оплешивява...

6. Анонимен

"така косата става невидима с невъоръжено око." Следва естествен въпрос от плешивото: с телескоп или с микроскоп все пак остава видима косицата ми?

7. Анонимен

Сега чак разбрах, че не съм плешив! Просто космите по главата ми не могат да се видят с невъоръжено око. Отивам да си въоръжавам очите!

8. Анонимен

гудю Става ясно, че са открили лекарство ЗА оплешивяване. Забележително постижение! Искаш да си тас-кафалия, няма нужда да си бръснеш тиквата, пиеш си хаповете и ставаш билярдна топка. Досега имаше само лекарство ПРОТИВ оплешивяване, ефективно в ранна фаза, дорде има запазени космени фоликули. Два флакона Регаин солуцио, по 26 лв единия, ако си го купите от Влашко. Тука е по 86.

9. Анонимен