Отпадат държавните гаранции за концесионера на автомагистрала "Тракия", но се удължава срокът, в който той трябва да намери финансиране за дострояването на пътните участъци от аутобана. Това предвижда одобреният на заседанието на Министерския съвет в четвъртък втори анекс към договора за отдаване на частно управление на магистралата, сключен с българо-португалския консорциум "Магистрала Тракия" на 29 март 2005 г.
Новото допълнително споразумение трябва да бъде подписано, за да влезе в сила договорът. Парафът си трябва да сложи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, който е упълномощен от кабинета да стори това.
Срокът, предвиден за осигуряване на финансиране от страна на концесионера се увеличава от 90 на 120 дни, съобщиха от правителствената пресслужба.Както Mediapool писа, консорциумът между три португалски и две български държавни изпитва затруднения с осигуряването на средствата за доизграждането на концесионирания републикански път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас. Сега той ще има месец повече за преговори с банки по кредитирането на проекта.
От договора отпадат клаузите, предвиждащи държавна гаранция под каквато и да е форма, допълниха от правителствената пресслужба. Първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на магистралата остава непроменена. Концесионерът е ангажиран и с поетапно въвеждане в експлоатация на участъци от новото трасе на автомагистралата в съответствие с графика, който е неразделна част от договора за концесия., допълниха от Министерски съвет.От там отбелязаха, че с новия анекс се изпълнява препоръката на ЕВРОСТАТ за разпределение на рисковете между страните по договора за предоставянето на концесия на републиканския път.
С второто допълнително споразумение се осигурява и по-голяма правна сигурност на държавата.На 29 март т. г. правителството утвърди първия анекс към концесията и той бе подписан месец по-късно. С него българо-португалското дружество ангажира да поеме изцяло строителния риск по изграждането и ремонта на обекта в съответното качество, за организацията, безопасното и навременно извършване на работите, както и да поеме риска от наличност на услугата - предвидени са съответни гаранции за поддръжка, съобразно конкретните стандарти за обекта на концесията.
С подписването на двете допълнителни споразумения към договора са защитени държавният и общественият интерес при отдаването на концесия на автомагистрала "Тракия", допълват от информационната служба на Министерски съвет.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Цената в договора за тези участъци- равна тракия е надута2.5 пъти Освен това за преустройство на възлите и таксуване на колите -Тол такси се предвиждат над 120 мил евро.Тази система е остаряла и вече не се прилага в Европа. Остават и печалвите за концесионера от изграждане на ресторанти, хотели, бензиностанций и др Само от там колко пари ще издоят концесионерите!!
да ни скубят яко - това е целта на червената мафия ...
Бъдете по-точни, когато публикувате подобни материали. Защото споменатият участък "Карнобат - Бургас" отдавна готов и в експлоатация...