Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Удължен договор с "Карат С" вади 700 хил. лв. от джоба на столичани

Спонсорът на ГЕРБ ще вози още година на по-високи цени, БСП сезира комисията за корупция в парламента и прокуратурата

1 коментар
Удължен договор с "Карат С" вади 700 хил. лв. от джоба на столичани

Столичният общински съвет (СОС) реши да удължи с една година договора на "Карат С" за обслужване на пет автобусни линии от масовия градски транспорт на София.

Предложението беше на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов. Аргументите му – обжалването на търга за доставка на нови 110 автобуса и невъзможност общинското дружество "Столичен автотранспорт" да поеме обслужването на линиите на "Карат С".

Това са автобусните линии: 30 - село Балша - кв. "Обеля"; линия 42 - автостанция "Банкя" - жк "Люлин" 8; линия 54 - метростанция "Сливница" - пътен възел "Калотина"; 84 - ул. "Ген. Гурко" - летище София; линия 90 - гр. Бухово - "Малашевци".

Договорите за тях с "Карат С" бяха сключени през 2007 г. от бившия зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Той беше отстранен от тогавашния кмет и настоящ премиер Бойко Борисов заради аудио записи, на които се чува как с представители на транспортни фирми разпределят линиите.

През 2012 г. беше направен несполучлив опит да се платят 3.5 млн. лв. на "Карат С" вместо около 600 хил. лева по забавени плащания и лихви. "24-каратовата далавера" беше разкрита от тогавашния общински съветник от БСП и неуспял кандидат за кмет на столицата Георги Кадиев.

Сега от новата далавера спонсорът на ГЕРБ ще прибере допълнително 700 000 лв. в джоба си, твърдят от БСП. Сумата се получава от разликата в цената, която Столична община плаща за километър пробег. По четири от линиите "Карат С" вози на цени от 2.88 лв./км, а по една за 2.90 лв./км. В същото време друга автобусна фирма, също свързана с ГЕРБ, вози на цени от 2.57 лв./км.

По тази причина предложението на БСП беше договорът с "Карат С" да се удължи, но на цена ненадвишаваща най-ниската по останалите действащи договори. БСП искаше още и срокът да не е по-дълъг от 6 месеца.

Това обаче беше отхвърлено с гласовете на ГЕРБ, Реформаторския блок," Патриоти за София", в която влизат ВМРО и "Атака".

Размяна на картони

Борис Цветков от БСП предупреди, че се извършва поредната далавера с парите на столичани и растящата дупка в градския транспорт, който има задължения над 100 млн. лв.

"Г-н Цветков, искате да върнем икарусите ли? Ама тогава ще ги върнем в "Дружба", не по тези линии", възкликна съветникът от ГЕРБ Орлин Алексиев, имайки предвид, че Цветков е жител на този квартал и често внася доклади за "Дружба". След това Алексиев добави: "Групата на БСП ги раздава картоните, не ние."

Председателят на групата на социалистите Калоян Паргов отвърна, че ГЕРБ си раздавали картоните, ама като видели дебелия край. "Не плашете с икарусите", каза още Паргов и напомни скандала от 2012 г.

"Провокиран от футболната тематика да ви кажа, че картоните ви ги дадоха гражданите на изборите на 25 октомври", заяви Орлин Иванов от ГЕРБ предвид свиването на групата на БСП от 15 на 7 съветници в новия мандат.

Сезиране на комисията по корупцията и прокуратурата

БСП припомниха, че са внесли сигнал още в миналия парламент искане до комисията по корупцията да разследва облагодетелстването на "Карат С" и сключването на договорите с частните превозвачи в София.

След скандала с лихвите през 2012 г., с последно предупреждение бяха наказани заместник-кметовете по транспорт Любомир Христов и по финанси Дончо Барбалов, а решението беше отменено. От тогава прекратяването на договора с "Карат С" вече "не е спешно" и общината "губи всеки ден" значителни средства, се казва в изпратената позиция.

В нея се посочва, че неотдавна Велизар Стоилов е бил назначен за експерт в парламентарната комисия по транспорт на 43-о Народно събрание, с което нещата си идват на мястото и с продължаващото бездействие на общината.

"На практика се изясняват въпросите "Кой?", "В интерес на кого?" и "Защо?" е нарушавал закона и защо органите не са се задействали", се казва в позицията на "Дискусионен клуб за социална и местна политика" към БСП.

Сигналът на БСП е изпратен още и до прокуратурата. Преди време тя съобщи, че прави проверка на скандалните договори, но публично така и не оповести какво е установило разследването.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Vladi
    #1

    Такситата возят за 80 ст. на километър максимум 4 човека, с първоначална такса и такса при престой на светофарите. Не се вижда далавера при цена 2.80 на километър за автобус, който вози не по-малко от 15-20 пътника във всеки момент.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.