Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Уисконсин и Мичиган са били основни мишени на руските реклами във Фейсбук

7 коментара
Уисконсин и Мичиган са били основни мишени на руските реклами във Фейсбук

Рекламите във Фейсбук по време на миналогодишната кампания за президентските избори в САЩ, за които се твърди, че са закупени в Русия, са били насочени главно към щатите Мичиган и Уисконсин. Това съобщи телевизионният канал Си Ен Ен, цитиран от Ройтерс.

Рекламите са били насочени към важни демографски групи и са съдържали причиняващи разделение послания, включително пропагандиране на антимюсюлмански настроения, се казва в материала, който се позовава на източници.

Уисконсин и Мичиган бяха сред няколкото щата, където изборите бяха на кантар и които помогнаха на президента Доналд Тръмп да победи кандидата на демократите Хилари Клинтън. В Уисконсин Тръмп спечели с 22 748 гласа, а в Мичиган с 10 700 гласа.

В понеделник Фейсбук заяви, че около 10 милиона души в САЩ са гледали в социалната мрежа реклами, създаващи политическо разделение, които са били закупени в Русия в месеците преди и след президентските избори. Съобщението беше направено в контекста на призиви към социалните мрежи за повече контрол и по-голяма прозрачност с цел да се хвърли светлина в областта на политическите реклами в интернет.

Американският специален прокурор Робърт Мълър и комисии на Конгреса разследват възможни връзки между предизборния щаб на президента Доналд Тръмп и Русия. Москва отрича да се е месила в изборите.

Представител на Фейсбук засега не е открит за коментар.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Илиев Пешо
    #7

    "около 10 милиона души в САЩ са гледали в социалната мрежа реклами" - малко преглед на статистики - "кликане" по фейсбук реклами е под 1% http://www.smartinsights.com/?attachment_id=85340 т.е. реално около 100 хил са "цъкали" на рекламите.

  2. Илиев Пешо
    #6
  3. so what_deactivated_1521205049
    #5

    ТОЧНО МИЧИГАН И УИСКОНСИН БЯХА СПЕЧЕЛЕНИ ОТ ТРЪМП С МИНИМАЛНАТА РАЗЛИКА ОТ 80 000 ГЛАСА, които решиха изборите.

  4. so what_deactivated_1521205049
    #4
  5. Илиев Пешо
    #3

    За да е реално - колко реклами са показани от САЩски компании - да се направи сравнение. А както са казали от фейбук - над половината от рекламите са показани след изборите.

  6. velko
    #2

    Без аргументи,доказателства и факти всеки може да твърди и пише всичко.

  7. Лизи Гугуткова
    #1

    Пионтковский :САЩ обяви война на най-големите крадци... повече в Фактор Да на се чудят , че Парламентът на Канада ще одобри канадски Закон "Магницки"!, против официални лица от русия и др. страни ,причастни в нарушаването на правата на човека . Конфискация на имущества, пари и т.н.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.