Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Уиз Еър" ще сезира ЕК за изравнените такси на летище "София"

Нискотарифният авиопревозвач остава на стария терминал, ще лети до 44 маршрута

0 коментара
"Уиз Еър" ще сезира ЕК за изравнените такси на летище "София"

Нискотарифният авиопревозвач "Уиз Еър" (Wizz Air) се закани да сезира Европейската комисия, ако жалбата ѝ срещу изравнените такси за обработка на пътници на двата терминала на столичното летище не бъде уважена. Това съобщи Йоханес Айндхаген, директор "Маркетинг" в "Уиз Еър", който представи плановете ѝ за развитие на българския пазар.

Компанията е подала втора жалба преди няколко седмици в Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) срещу решението на летище "София" за изравняване на таксите за обработка на пътниците на двата терминала на 5.5 евро за пътник. Решението беше взето в края на октомври 2016 г. и доведе до преместване на полетите на нискотарифния авиопревозвач "Райънеър" от Терминал 1 на Терминал 2 през януари 2017 г. Преди това таксата на Терминал 2, която плащаха компаниите на летището, беше 11 евро за обработката на пътник.

В края на миналата година унгарската компания обжалва пред ГВА решението на директора на летището за изравняване на таксите, но жалбата ѝ беше отхвърлена.

В началото на март "Уиз Еър" е внесла нова жалба, подкрепена с документи и финансов анализ. Според тях загубата за летище "София" ще бъде между 8 и 10 млн. евро годишно в резултат на изравняването на таксите. Не може да се позволи да се трупат такива загуби, още повече че тези средства може да бъдат инвестирани в подобряване на инфраструктурата в региона, смята Йоханес Айндхаген.

Той заяви, че "компанията има проблем с това решение, защото то дава несправедливо предимство на конкуренцията". "Убедени сме, че решението е незаконно и ще се борим докрай за отмяната му", каза Айндхаген.

Ако жалбата на "Уиз Еър" отново бъде отхвърлена, компанията ще сезира Комисията за защита на конкуренцията и българския съд, а ако в България не успее, ще сезира Европейския съд и Европейската комисия за нарушаване на правилата на конкуренцията, посочи Йоханес Андхаген.

"Уиз Еър" остава на стария терминал

Към момента "Уиз Еър" няма амбиция да се мести на новия терминал, както направи основният им конкурент на българския пазар "Райънеър", стана ясно от обясненията на Андхаген.

Той посочи, че са доволни от обслужването на Терминал 1 и са удовлетворени от работата си на него. Унгарската компания стъпи на българския пазар преди 11 години и оттогава досега е превозила над 8 млн. пътници.

През 2006 г. превозените от нея пътници до и от България са били 26 000, докато десет години по-късно техният брой достига 1.745 милиона. Ако ръстът на пътниците за 2016 г. е с една четвърт спрямо 2015 г., то за тази година амбициите са за растеж от близо 40% и над 2 млн. пасажери.

През 2017 г. "Уиз Еър" възобнови базата си във Варна и вътрешните полети и общо ще предлага 44 дестинации, което е с 11 повече спрямо година по-рано.

Заради липса на интерес обаче в началото на годината "Уиз Еър" спря полетите от София до грузинския град Кутаиси.

"Уиз Еър" има близо една трета пазарен дял у нас (28%) към края на 2016 г., следвана от "България Еър" (20%), "Райънеуър" (18%), "Луфтханза" и "Аустриан еърлайнс" (по 6%), по данни на унгарската компания. Амбициите ѝ са не само да задържи лидерското място, но и да достигне 40% пазарен дял.

През изминалата година "Уиз Еър" е превозила над 23 млн. пътници. Компанията има бази в 15 европейски страни и разполага с 80 самолета Airbus.

Унгарската компания става основен спонсор на столичния маратон

Днес беше съобщено, че "Уиз Еър" ще е основен спонсор на маратона в София през октомври.

Компанията подпомага различни състезания по бягане, като един от социалните спортове, който не изисква големи инвестиции, а само маратонки и желание, по думите на Йоханес Айндхаген. Той даде пример с маратона в Будапеща, където от 3000 участниците нараснали на 12 000 след включването му в програмата на "Уиз Еър".

Спортното събитие в София ще даде възможност не само за привличането на участници в маратона, но и още туристи да преоткрият българската столица, смята маркетинг директора на компанията.

Очакванията на организаторите са в класическата маратонска дистанция да се включат около 500 състезатели, а в по-кратките бягания хиляди. Наградният фонд е 60 000 лв., а победителите в маратона при мъжете и жените ще получат по 8000 лв. Увеличеният награден фонд нарежда столичния маратон в "средната категория", посочи общинският съветник Анатоли Илиев, който е председател на обществения комитет "София – европейска столица на спорта".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.