Украинското правителство смени шефа на държавната телевизия

Новото украинско правителство уволни шефа на държавната телевизия, назначен от режима на сваления президент Виктор Янукович, и сложи на мястото му журналист, близък до сегашната проевропейска власт, предаде Франс прес. Назначаването на Зураб Аласания, номиниран от представители на медийната общност, одобрено вчера от кабинета, бе обявено в правителствено комюнике.

Аласания ще замести Олександър Пантелеймонов, ръководел ведомството от началото на 2013 г. Обвиняван в пропаганда в полза на режима на Янукович, той дори бе нападнат миналата седмица от депутати националисти, членуващи в крайнодясната партия "Свобода". Целта бе да го принудят да подаде оставка, напомня АФП.

Инцидентът предизвика ропот сред политическата класа и правозащитните сдружения, още повече че споменатите парламентаристи заседаваха в комисията, отговаряща за свободата на печата.

Зураб Аласания ръководи местния информационен сайт MediaPort.ua, базиран в Харков - рускоезичен град на руската граница, където е бил областен шеф на държавното радио и телевизията от 2005 до 2010 г. Сайтът му, твърде активен в социалните мрежи, се изяви като ехо на протестите срещу Янукович.

Журналистът е и сред основателите на онлайн телевизията "Хромадске", излъчвала директно от Майдана и предавала многобройни дебати за разлика от държавните медии, отразявали главно гледището на властта, изтъква агенцията.

Аласания заяви чрез своя сайт, че смята да преустрои държавната телевизия и да я направи независима структура.

Временните власти, поели държавното управление след бягството на Янукович в Русия, обвиниха руските телевизии, твърде гледани в рускоезичните източни региони на Украйна, че подклаждат сепаратистките нагласи, цитирайки обилно риториката на Москва по украинския въпрос. Вчера киевски съд забрани излъчването им в Украйна.

Още по темата
Още от Свят

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?