Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Умни" светофари пестят до 10% от разхода на гориво в София

През април тръгва програмата за текущ ремонт на улиците

2 коментара
Светофарите с автоматизирано управление трябва да намалят задърстванията. Сн. БГНЕС

Автоматичното управление на трафика на 130 кръстовища в София трябва да спести на пътуващите между 7 и 10% от консумацията на гориво. Времето за пътуване трябва да стане с 30 на сто по-малко, а вредните емисии, изпускани от колите ще намалеят с 25 на сто. Това каза зам.-кметът по транспорта в Столичната община Любомир Христов по време на заседанието на консултативния съвет по финанси към местната администрация.

„Надявам се до средата на следващото лято да завършим този проект", добави Христов. Той добави, че автоматизираната система ще обхване всички натоварени кръстовища със светофари в София. На тези места светофарите ще са "умни" - дължината на червения и зеления сигнал ще зависи от това колко коли чакат, за да минат през кръстовището. Приоритетно ще се пускат линейки, пожарни и полицейски коли. Ръчното управление на светофарите ще се намали или ще отпадне.

Пешеходните светофари ще са с бутон и ще се задействат само когато има пешеходци. Ще имат и звуков сигнал за хора с увредено зрение.

Вече е автоматизирана системата за управление на трафика на 13 места в столицата. Движението на всички кръстовища ще се управлява чрез специален център, който ще е готов до края на май.

За осъществяването на проекта са предвидени 10 млн. евро, осигурени със заем от Европейска инвестиционна банка.

Христов припомни, че през тази година ще продължат ремонтите по бул. „Цариградско шосе’’. Ще бъдат преасфалтирани участъците от алея "Яворов" до моста на "4-и километър" (2.5 км) и от бул. "Ал. Малинов" (от разклона за летището и "Младост") до околовръстния път (5.8 км). Ремонтът вероятно ще продължи поне половин година, като докато трае, движението ще става само в едното платно. По същия начин беше организиран трафикът и през миналата година, когато се ремонтираха други отсечки от булеварда.

"До есента се надяваме да приключи рехабилитацията на ул. ’’Козлодуй’’, ул. ‘’Джеймс Баучер’’, изграждането на кръстовището на бул. „България” и бул. „Ив. Е. Гешов” на две нива и същевременно масирано да рехабилитираме второстепенни улици”, допълни зам.-кметът.

Вече започна аварийното изкърпването на уличните дупки, които се отвориха след дългата снежна зима. Компрометираните участъци на пътните платна се ремонтират по инжекционен метод, който предполага минимално затруднение за трафика.

Екипите работят по булевардите и улиците "Шипченски проход", "Климент Охридски", "Патриарх Евтимий", "Солунска", "Княз Борис", "Ломско шосе", "Царица Йоана", както и улици, по които се движи градски транспорт в район "Люлин".

Аварийните ремонти се изпълняват по подадени сигнали от районните кметове, Центъра за градска мобилност, КАТ, Столичен инспекторат и граждани.

Изготвена е и програма за текущи ремонти на пътната настилка в София. Нейното изпълнение ще започне през април при подходящи метеорологични условия.

В бюджета на София за тази година са предвидени 146 млн. лв. за инфраструктурни проекти, припомни зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. Част от сумата е за започването на строителството на третия лъч на метрото от кв. "Овча купел" до кв. "Левски". Предвидено е да започне строителството на 8 детски градини и да бъдат довършени 5.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Realist
    #2

    Странно ми е. През далечната 1988 когато бях преподавател в Институт по електроника в Либия(!), такъв "умен" светофар зададох за дипломна работа на един от дипломантите ми. Разбира се, ставаше въпрос за единичен светофар, като броят на чакащите коли се имитираше програмно, но идеята беше описаната в статията. И момчето се справи прилично...Доживяхме и у нас да се прави. А дано.

  2. В и К
    #1

    От "умни" светофари има полза, само когато са инсталирани по целия град и работят свързани в мрежа. В противен случай само се сменя мястото на задръстването.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.