"Умни" знаци и "съскаща" маркировка ще пазят шофьорите по 120 км пътища

Новата интелигентна система ще струва над 2 млн. лв.

"Умни" знаци и "съскаща" маркировка ще пазят шофьорите по 120 км пътища

"Умни" знаци и специална "съскаща" маркировка ще пази шофьорите от произшествия по близо 120 километра второкласни и третокласни пътища, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Пилотна интелигентна система за пътна безопасност ще бъде поставена по 11 участъка от републиканската мрежа. Тя ще бъде изградена за близо 2.1 млн. лв., осигурени от оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) 2014-2020 г.

Договорът беше подписан от заместник-министъра и ръководител на Управляващия орган на ОПРР Деница Николова и председателя на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова.

Агенцията ще изпълнява проекта в партньорство с агенция "Пътна инфраструктура".

Проектът обхваща близо 120 км второкласни и третокласни пътища, по които ще бъдат разположени модерни системи за подобряване на безопасността на движение.

Предвижда се доставка и монтаж на 23 електронни табели с променящо се съдържание, които ще предават актуална информация за времето и трафика в реално време. Те ще бъдат оборудвани със сензор за външна температура и за видимостта.

Освен това ще отчитат броя преминали автомобили и ще имат камери за видеонаблюдение.

Проектът предвижда още да се изградят 2200 кв. м напречна оптична маркировка, 5670 кв. м напречна шумна маркировка, над 12 000 кв. м надлъжна шумна маркировка.

Ще бъдат монтирани около 8200 светлоотразителни пътни кабари и почти 2000 направляващи светлоотразителни елемента.

Системата ще обхваща два участъка с обща дължина 43 км от второкласния път Костинброд - Бучин проход - Берковица, 6 трасета с над 55 км обща дължина от второкласния път Варна - Генерал Тошево - Кардам, 11 км от направлението Пампорово - Стойките, 6 км от третокласния път Софийски околовръстен път - село Ковачевци и над 3 км от второкласния път Софийски околовръстен път - Южна дъга.

Съоръженията ще бъдат разположени в критични точки, определени на база на допълнителни анализи за приоритизиране на обектите въз основа на данни за пътнотранспортни произшествия, транспортно натоварване, специфични климатични условия и други е посочено в съобщението.

През миналия програмен период 2007-2013 г. също бяха финансирани проекти за интелигентни системи по магистрали, първокласна и второкласната мрежа. От тази година обаче някои от тях вече не работят, установи проверка на Mediapool. Не е ясна причината каква. Някои рамки все пак по направлението София - Перник - Кюстендил бяха използвани за монтиране на камерите на тол системата. Други обаче продължават да стърчат без да работят като тези в Радомир и край село Извор.

Показателен е случая с най-съвременната интелигентна система монтирана на новите участъци на магистрала "Струма". Тя също не работи, като причина за това беше посочено, че цялата магистрала не е завършена. В същото време няма яснота кога ще бъде изградена магистралата, след като пътя през Кресненското дефиле вече не е приоритетен за правителството. Така при гъста мъгла например по магистралните участъци въпреки монтираните "интелигентни" табла се стига до верижни катастрофи.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?