Унгарски съд излезе с решение против сливане на проправителствени медии

Виктор Орбан

Съд в Будапеща постанови, че обединяване на стотици проправителствени медии в една обща медийна група нарушава закона, съобщи гражданската организация ТАС, цитирана от ДПА.

Съдът се произнесе по жалба на ТАС. Тя бе внесена срещу обединението през ноември 2018 г. на 476 медии в така наречената Централноевропейска фондация за преса и медии (КЕСМА на унгарски).

Унгарски олигарси дариха медиите си на новосъздадената фондация, отбелязва ДПА.

Всички медии в групата са благосклонни към правителството на националконсервативния премиер Виктор Орбан.

Съдът постанови, че унгарската агенция за защита на конкуренцията е трябвало да провери дали сливането не нарушава антикартелните правила в Унгария, вместо просто да го одобрява.

В правителствено постановление кабинетът определи сливането като стъпка от "стратегически национален интерес" и заяви, че по тази причина то е освободено от антикартелните регулации.

Агенцията за защита на конкуренцията обаче не е проверила дали в сливането действително има интерес от такъв мащаб, постанови съдът.

Основаването на КЕСМА създаде медийна империя от печатни и интернет медии, радиа и телевизионни канали. Съдържанието в тях се разпределя централизирано от мениджмънта, който е лоялен на Орбан.

Според жалбата на ТАС КЕСМА контролира огромен дял от унгарския медиен пазар и крие заплаха да заглуши всички гласове, които не са съгласни с правителствената линия.

Решението на съда подлежи на обжалване пред по-горна инстанция.

Споделяне

Още по темата

Още от Европа

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?