Усложнения забавят и оскъпяват ремонта на тунела "Витиня"

Ремонтът на дясната тръба на тунела "Витиня", в посока Варна, ще продължи по-дълго от планираното първоначално и ще се оскъпи. Причината е в нуждата от допълнителни възстановителни дейности, но това е било открито след като е започнала реалната работа по рехабилитацията.

"Тръбата е в много лошо състояние и се нуждае от по-сериозни ремонтни дейности, каквито не предполагахме преди да започнем реална работа на терен", коментира регионалният министър Лиляна Павлова, която в сряда провери как вървят работите по рехабилитацията на съоръжението.

Ремонтът тръгна в края на юни с бюджет от около 11 млн. лв. и се планираше да приключи през декември, но сега се отлага минимум за пролетта на 2017 г. Освен това са нужни и допълнителни между 4 и 6 млн. лв. за полагането на по-сериозни изолации, допълнителни облицовки и допълнително отводняване, за да се предотвратят течовете, както и ремонт на осветлението, вентилацията и др.

Последно ремонт е правен преди 27 години, когато е била осушавана облицовката, но тогава не е забелязано, че тя няма арматура, обясни Павлова.

"Във връзка с очерталия се по-голям обем съпътстващи дейности ще бъде необходим по-дълъг срок от първоначално предвидения, за да се извършат“, посочи регионалният министър. Тя изрази надежда ремонтът да бъде изцяло приключен през пролетта на 2017 г.

"Направим ли го, можем да сме спокойни, че сме направили всичко необходимо за безопасното пътуване по автомагистрала "Хемус“– двата тунела на "Витиня" и "Ечемишка", виадуктите на Елешница, които завършваме", каза регионалният министър.

Досега в тръбата на "Витиня" са демонтирани носещата стоманена конструкция, осветителните тела, захранващите ел. кабели и др. Предстои разрушаването на 720 м третична облицовка, хидробластиране на разкритата постоянна облицовка на тунела, изкоп за шахти в отводнителните галерии. Ще бъдат направени наклонени дренажни сондажи за подобряване на отводняването, предстои обработка на армировката с антикорозионно покритие и др. дейности.

Ремонтът се извършва от "Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък. До приключването му преминаването ще продължи да става двупосочно през лявата тръба на тунела.

В момента на магистрала "Хемус“ се ремонтира и второто платно на виадукт "Елешница“, след това за София през миналата година. Сега се подменя асфалтовата настилка и хидроизолация, ремонтират се тротоарни конзоли, подменят се дилатационни фуги, изгражда се колекторна отводнителна система, подменят се мантинели и се саниране на стълбовете. Дейностите се очаква да приключат в средата на октомври, като Павлова не изключи и тук да се наложат допълнителни дейности.

До края на септември ще завърши и ремонтът на виадукта между тунелите "Ечемишка“ и "Топли дол“, където също миналата година бе рехабилитирано платното за София.

Там се премахва асфалтобетоновата настилка, ремонтира се на пътната плоча, подменят се дилатационните фуги, слага се нова хидроизолация, възстановяват се асфалтовите пластове, подобрява се отводняването, слага се нови ограничителни системи, тротоари и т. н.

Павлова посочи като свой приоритет за 2017 г. ремонта на т.нар. железни съоръжения на "Хемус" и голямото съоръжение при село Потоп, с което изцяло ще се обновят проблемите места по направлението от София от Ябланица.

Споделяне