Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Увеличава се гледането на филми и телевизия през мобилни устройства

0 коментара
Увеличава се гледането на филми и телевизия през мобилни устройства

За последните шест години времето, прекарано в гледане на телевизия и видео от мобилни устройства, на седмична база е нараснало с 85% , а гледането през "фиксирания екран“ на телевизора или десктоп компютър регистрира спад от 14% за периода 2010-2016 г. Това сочат данни от доклада за потребителските нагласи ConsumerLab TV & Media на шведската телекомуникационна компания "Ериксон" (Ericsson). В него , представящ гледната точка на 1.1 милиарда потребители, разкрива огромен ръст в гледането на видео през мобилни устройства

Докладът описва огромната и бърза промяна в поведението на потребителите, които се ориентират към гледане на телевизия и видео от мобилни устройства. Докладът разкрива още, че докато и двете услуги - гледането на видео на мобилни устройства и телевизия по заявка, рязко нараства през последните седем години, намирането на съдържание остава огромно разочарование за потребителите.

Средното време за гледане на съдържание през мобилни устройства е нараснало с над 200 часа годишно от 2012 г., увеличавайки общото време за гледане на видео и телевизия с още час и половина седмично. Скокът в гледането на видео от мобилни устройства се компенсира с намаляване на гледането през "фиксиран екран“ (телевизор или десктоп компютър) от 2.5 часа на седмица, въпреки че апетитът за телевизия и видео не отслабва.

Данните сочат още, че 40% от потребителите в световен мащаб са "силно заинтересовани" от план за мобилен пренос на данни, който включва неограничен видео стрийминг

Основен проблем, който докладът изтъква, е ниската удовлетвореност на потребителите, когато става въпрос за намиране на видео съдържание. 44% от потребителите в САЩ споделят, че не могат да открият какво да гледат по линейната телевизия на дневна база. За сметка на това, американските потребители прекарват 45% повече време, избирайки какво да гледат чрез услугите за доставка на видео (VOD), отколкото по телевизията.

Парадоксално, 63% от потребителите твърдят, че са много доволни от откриването на съдържание, когато става въпрос за VOD услугите, докато само 51% казват същото за линейната телевизия. Резултатите показват, че въпреки че намирането на съдържание по VOD отнема повече време, в сравнение с това за традиционната телевизия, потребителите го оценяват като по-малко разочароващо, тъй като по подразбиране то включва възможността да намерят нещо, което биха искали да гледат, когато искат да го гледат.

Общото време за гледане на съдържание по заявка - като излъчвани телевизионни сериали, филми и други програми - се е увеличило с 50% от 2010 г. насам.

Данните сочат, че потребителите продължават да гледат филмови маратони; 37% гледат един след друг два или повече епизода от едно шоу на седмична база, а повече от една пета казват, че правят това всеки ден

Потребителските разходи за видео услуги по заявка в САЩ са се увеличили с над 60% от 2012 г. – от 13 на 20 щатски долара на месец.

40% от анкетираните заявяват, че гледат YouTube ежедневно, а 10% от потребителите казват, че гледат YouTube повече от три часа на ден

"Въз основа на нашето обширно изследване, виждаме как потребителите все по-често и по-силно желаят безпроблемен достъп до висококачествено телевизионно и видео съдържание – при всички услуги и на всякакви устройства. За потребителите като цяло, както и за поколението на новото хилядолетие в частност, възможността да гледат съдържание на смартфона си е от ключово значение. Те не само искат споделеното, социално телевизионно изживяване, но също така очакват и гъвкавостта на предлаганите медийни услуги по заявка. Изживяването днес е многостранно и потребителите искат да създадат свой собствен свят от завладяващо, персонализирано съдържание", коментира Зейнеп Ахмет, старши съветник в "Ериксон КонсюмърЛаб".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.