Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Уволнени са шефовете на БДЖ

Нередности в търгове, отлив на товари, масови закъснения и лоша хигиена във влаковете

5 коментара
Отстранените Григори Григоров и Никола Василев, архивна снимка БГНЕС

Транспортният министър Георги Тодоров е освободил от постовете им директора на "Холдинг БДЖ" Никола Василев и председателя на Съвета на директорите на държавния жп превозвач Григори Григоров, съобщиха от ведомството във вторник.

Като причини за решението се посочват влошените показатели на дружеството спрямо 2020 г., масовите закъснения на пътническите влакове, лошата организация на товарните превози, която довела до отлив на клиенти, забавената модернизация на локомотивите, както и открити нарушения при поръчки на холдинга, включително и при тази с 15-те нови електрически локомотиви на световния производител Siemens ("Сименс") – Smаrtron (Смартрон). Специално внимание в съобщението си отделя на лошата хигиена във влаковете на БДЖ.

За овакантените постове на Василев и Григоров ще бъдат обявени конкурси, каквото е изискването на Закона за публичните предприятия, а до избора на хората дружеството ще се управлява от останалите трима членове на холдинга, които трябва да изберат кой от тях ще стане изпълнителен директор.

От транспортното ведомство обясниха, че в поръчката на 15-те Смартрон-а не е било поръчано оборудване, което да позволява интегриране на локомотивите в националната система за управление на влаковото движение и тази за управлението на сигнализацията и жп инфраструктурата. Това е в отклонение на европейските изисквания за оперативна съвместимост, посочват от ведомството. Обяснението на шефовете на БДЖ, че не поръчали такова оборудване, защото докато пристигнели машините можело да е налична по-нова версия, били приети от министъра като несъстоятелни.

Сега за това оборудване ще трябва да се прави нова отделна поръчка.

Първоначално "Сименс" подписа с "БДЖ Пътнически превози" договор за доставка на 10 "умни" локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС до средата на 2021 г. В края на 2020 г. обаче с анекс бяха поръчани още 5 локомотива за 27.1 млн. лв. без ДДС, които трябва да бъдат доставени до края на 2021 г. Първите Смратрон-и пристигнаха в началото на годината и носят имената на български ханове и царе.

Административни нарушения и други нередности са били открити и при поръчки за ремонт на вагони и за охрана. Проверките на цялостната документацията също така отчитат наличие на неверни информации и необосновани действия за провеждане на открити процедури, което се отнася до целесъобразността и прозрачността на проведените поръчки, пише в съобщението.

Акцентира се обаче върху влошеното състояние на жп превозвача, който от началото на годината е натрупал общо 71 333 минути закъснения на 4710 пътнически влакове. Силно е влошено състоянието на подвижния състав, товарните превози са зле организирани и това довело до отлив на товародателите.

Фактор за некомфортното пътуване за ползвателите на услугата, предоставяна от БДЖ, е и занижената хигиена във влаковете, което е свързано с неспазването на минималните изисквания за качество, съгласно еврорегламент.

"БДЖ - Товарни превози" отчита също така непогасени задължения към Национална компания "Железопътна инфраструктура" от 20 млн. лв. за инфраструктурни такси, както и за електрическа енергия. Също така не се изпълняват ремонтните програми.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  2. DG
    #4

    3-4 часа от Враца до София за 100 километра. Ако това беше цивилизована държава хората щяха да могат да живеят на 100-200 км. от работното си място.

  3. асен
    #3

    сименс е най-корумпираната немска фирма. затова поръчват от нея, а не от шкода. плащат си дойчовците.

  4. Javor
    #2

    Скоро пътувах с БДЖ от Плевен до Варна...нивото е 19 век!...така че най-най-нормалното е да бъдат уволнени, а защо не и съдени!

  5. roser
    #1

    Чегъртай! До дъно!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.