Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Уволнението на шефа на ДКК - ползвал служебна кола за лични нужди

За първи път от 2016 г. насам компанията плати над 8 млн. лв. дивидент на държавата

6 коментара
Бившият шеф на ДКК Анастас Гогов

Бившият шеф на Държавната консолидационна компания (ДКК) Анастас Гогов е уволнен заради катастрофа, в която е участвал със служебния автомобил, но управляван за лични нужди. Това съобщи министърът на икономиката Даниела Везиева пред журналисти в отговор на въпрос.

Анастас Гогов беше назначен на поста изпълнителен директор на ДКК от предшественика ѝ Кирил Петков, лидер на "Продължаваме промяната", в средата на август.

На 18 август той е катастрофирал със служебния автомобил "Фолксваген Пасат" на ДКК на магистрала "Тракия", по информация на в. "Труд".

На 21 септември директорският борд на ДКК се е събрал и е взел решението за уволнението. Аз, като принципал на дружеството само съм разписала документите и съм се съобразила с решението на ДКК, обясни Везиева.

Тя посочи, че продължава анализа за дейността на ДКК. Той ще покаже какви стъпки трябва да бъдат предприети за ефективното управление на мегахолдинга, който управлява активи за около 1 милиард лева от предприятие за кисело мляко, през оръжейни заводи и строителна компания до агенция за пазарни проучвания.

"Надявам се вече с новите членове на Съвета на директорите на ДКК, назначени след конкурс, Министерството на икономиката да има повече възможности за контрол върху държавните дружества под шапката на ДКК", каза Везиева.

Кирил Петков имаше идея за преструктурирането на ДКК. Той обяви, че като начало от мегахолдинга се вадят държавните компании "Монтажи", която минава на пряко подчинение на Министерството на икономиката, а "Еко Антрацит" и "Екоинжгенеринг - РМ" отиват под шапката на Министерството на околната среда и водите (МОСВ). Целта беше министерствата да имат контрол върху дружествата. На следващ етап от холдинга трябваше да бъдат извадени и оръжейните заводи.

Министър Везиева съобщи, че продължава конкурсната процедура за избор на ново ръководство на ВМЗ Сопот. Въпреки решението на ДКК за освобождаване на четирима членове от ръководството на държавния оръжеен завод от втората половина на август, те ще останат на постовете си до приключването на конкурсната процедура, стана ясно от обясненията на Даниела Везиева.

Относно държавното дружество "Монтажи", което получи 630 млн. лв. за ремонта на 416 язовира, тя каза, че работата по тях продължава. Ремонтът на 10 язовира изцяло е приключен и те са въведени в експлоатация. За други 28 водоема ремонтните дейности също са приключили и се оформят документи за предаване на ДКК. В момента текат ремонтни дейности на 138 язовира, каза Везиева.

Успоредно с работата на строителите тече проверка на Дирекцията за национален и строителен контрол (ДНСК) относно законността на ремонтите, каза Везиева. В края на август ДНСК съобщи, че незаконно се ремонтира язовир във видинското село Дражинци.

Освен това дейността на ДКК се проверява от прокуратурата и Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ), напомни министърът на икономиката. Към момента няма публична информация тези проверки да са приключили. Проверка на държавния холдинг тече и от страна на звеното за вътрешен одит в Министерството на икономиката.

Междувременно ДКК съобщи, че е изплатила годишен дивидент на държавата в размер на 8 298 082 лева, в съответствие със Закона за публичните предприятия относно определяне на общата дивидентна политика на държавата. Това е половината от печалбата на дружеството за 2020 г. и се случва за първи път от 2016 г. насам, след като правителствата на Бойко Борисов години наред го освобождаваха от плащане заедно с болниците.

Дейността на мегахолдинга започна да става по-открита за обществото след като Кирил Петков стана министър на икономиката. Дотогава дружеството беше "черната кутия" в управлението на ГЕРБ и една от малкото държавни фирми без интернет страница, чието ръководството не се показа публично и остана анонимно докрай.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .text
    #6
    Отговор на коментар #5

    А Буци каква кола и кога караше? Айде у лево, умник

  2. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #5
  3. Явор от Германия Костовист
    #4
    Отговор на коментар #3

    Тук си прав. "Много по важно" е дали и кога съм в България...

  4. Преслав
    #3
    Отговор на коментар #2

    Щото Радев си я прави пеш нали хаха.Щом тая дърта бричка я имаш за "луксозен джип" виждал си ти Германия някога на екскурзия ... преди 15-20 години !

  5. Явор от Германия Костовист
    #2

    Litko, Промяната е че е уволнен. До скоро имахме "премиер" който с държавен луксозен високопроходим джип си правеше частна реклама.

  6. Litko
    #1

    Те така я разбират промяната - стани за са седна, а останалото по старо му...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.