Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В 16-ия ден на сагата: Силен вятър спря укрепването на кораба Vera Su

Екипажът отказва да слезе, времето не позволява прокурор да се качи на борда за старт на разпити

2 коментара
В 16-ия ден на сагата: Силен вятър спря укрепването на кораба Vera Su

В 16-ия ден на сагата със затъналия кораб Vera Su край скалите на Камен бряг лошо време спря опитите за укрепване на кораба с допълнителни котви. Същевременно от окръжната прокуратура в Добрич обявиха, че няма вариант прокурор да се качи на кораба за разпит на екипажа, защото корабът е недостъпен. С провал протичат опитите екипажът да бъде убеден да слезе на брега. Моряците се страхуват да не бъдат депортирани в Турция.

Силен вятър спря укрепването

Сутринта във вторник лодка на Българските военноморски сили с 6-ма на борда започна укрепване на кораба, но заради силния вятър работата спря по обяд. Кадри на бТВ показаха, че заради лошото време и силния вятър вълни обливат палубата на Vera Su, предаде bTV.

Все още не са пристигнали трите надуваеми баржи от Европейската агенция по морска безопасност, с които да се разтовари корабът. Става въпрос за надуваеми баржи с вместимост 100 кубика. Те са предназначени за съхранение на течни товари и имат дължина 15 метра и ширина 5 метра.

Сайтът Maritime.bg прави предположение, че на тях се разчита за разтоварването на част от товара, до който вече е достигнала нахлулата в хамбара на кораба вода. Конкретно, с помощта на помпи се очаква прехвърляне на част от товара от 2800 тона азотни торове.

Няма вариант прокурор да се качи на кораба

Разследващите инцидента с Vera Su продължиха във вторник с убеждаването на екипажа да слезе на брега, предаде БТА. След поредния отказ моряците да се евакуират, преговорите продължават, заяви за БТА Радослав Бухчев - административен ръководител на Окръжната прокуратура в Добрич, която води разследването.

В отговор на въпрос дали е отпаднал вариантът прокурор да се качи на борда Бухчев каза: "Как да се качи, като няма достъп до кораба?".

По думите му времето на Яйлата е неблагоприятно и екипажът няма как да бъде разпитан и в близките дни с оглед на очакваната лоша метеорологична прогноза.

Окръжният прокурор добави, че се предвижда показания да дадат капитанът или помощник-капитанът на Vera Su, както и двама моряци, които са били на вахта към момента на произшествието.

Окръжната прокуратура в Добрич води разследването в три направления, съобщиха вече от държавното обвинение на брифинг.

Основният текст е за престъпление по транспорта - какви са причините, довели до инцидента. Ще се изяснява и въпросът - с оглед на превозваната от кораба амониева селитра, дали има замърсяване и нанесени ли са щети на околната среда.

Прокуратурата ще разследва и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни и дали не е проявено бездействие от страна на длъжностни лица.

Страх от депортиране

Екипажът отказва да слезе от плавателния съд заради страх от депортиране. Експерти пък вече са скептични от резултата от разпитите след изчакване повече от 2 седмици.

"Разпит може да се проведе, когато случаят е топъл. Две седмици по-късно при разпит на екипажа далеч няма как да бъде открита реалната ситуация при засядането. Това е ненужно и протоколно действие. Това е измиване на ръцете, че нещо сме направили", коментира адвокатът по морско право Христо Раев прад бТВ.

Преди ден моряците от кораба съобщиха пред БНТ, че се страхуват за живота си, заплашвани са от турския собственик на кораба и не са им плащани заплати.

Преди ден заместникът на турския посланик в България Ерман Топчу съобщи на среща с транспортния министър Христо Алексиев, че корабособственикът вече е осигурил специализирана компания за спасяването на кораба и очаква писмено потвърждение от българската страна. В отговор министър Алексиев заяви, че българската държава ще даде потвърждение за ангажирането на такъв тип компания, но очаква да ѝ бъде представен ясен план с конкретни стъпки за справяне със ситуацията. Развитие по този сюжет обаче във вторник не протече.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Петър M
    #2

    В страната на толерастията и хаоса се случват само идиотщини!

  2. Zlatan
    #1

    Този случая като огледало показва погрома на търговския и океонски риболовен флот от 1989 г. насам. Имахме спасителен кораб Перун който беше вадил кораб при 11 м.вълни и 33 км.ч. на вятъра. Щеше да извади турците като бръмбар сламка. Но го даваха под наем и накрая го продадоха. Морската администрация се намира в София, а не във Варна и това е просто цирка който гледаме все още.... Циркът продължава във всички области на държавата със затихващи функции

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.