Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В битката за БДЖ "Товарни превози" се включи и "Химимпорт"

Девет станаха кандидатите, румънците от "Груп Феровиар" с двойна игра

9 коментара
В битката за БДЖ "Товарни превози" се включи и "Химимпорт"

Девет фирми са закупили документация за участие в конкурса за продажбата на БДЖ "Товарни превози" до изтичането на крайния срок на 7 януари, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) във вторник.

Като най-отчетлив се очертава интересът на румънската "ТД Груп Феровиар Роман", която е закупила конкурсна документация веднъж от свое име и втори път от името на "Българска железопътна компания" (БЖК), която е вторият по-големина жп превозвач у нас и в която румънците държат мажоритарния дял, а партньор им е "Агрополихим". Според запознати презастраховането на "Груп Феровиар" идва от опасенията им, че БЖК може и да не мине летвата на поставените изисквания за стратегически инвеститор и затова паралелно ще участва и компанията майка, която е от най-големите жп превозвачи в Румъния. По първоначални оценки на АПСК обаче вероятно БЖК ще покрие критериите за допускане в конкурса.

Нов играч се явява "Българска корабна компания", която е собственост на "Химимпорт" на варненската група ТИМ и е купила документи в последния момент. "Химимпорт" притежава Параходство "Българско речно плаване"

Както бе обявено от шефа на приватизационната агенция Емил Караниколов сред първоначалните кандидати е и "Първа инвестиционна банка", чийто президент Цеко Минев е свързан със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. ПИБ също така финансира сделката по закупуването на "Кремиковци" от фирма, свързана с рециклиращото дружество "Надин", което пък бе участник в последния търг за закупуване на вагони на БДЖ за скрап. Не е ясно дали ПИБ играе за себе си или за свой клиент.

 

Останалите закупили документация са юристи и адвокатски дружества, които работят за скрити на този етап клиенти, вероятно финансови инвеститори, играещи заедно с чужди стратегически кандидати.


Това са "Юриста груп", която участва от името на финансов инвеститор, както и адвокатското дружество “Георгиев, Тодоров и Ко”, за което "Капитал дейли" пише, че играе за бизнесмена Кирил Домусчиев, желаещ да разшири превозваческия си бизнес, включващ в момента "Български морски флот". Адвокатите Валентин Иванов и Тодор Ангелов, както и адвокатското дружество "Григоров и съдружници" също играят за клиенти, които не желаят да се разкриват засега.

В следващия етап на конкурсната процедура в срок до 28 януари 2013 г. кандидатите, които желаят да продължат, трябва да подадат документи, доказващи съответствие с предварителните квалификационни изисквания. Информационен меморандум за състоянието на дружеството ще може да се купува до 18 февруари, докогато и ще се издава сертификат за регистрация на останалите в надпреварата участници. те ще имат още два дни на разположение да подадат заявка за извършване на огледи на активи на дружеството и за срещи с шефовете на БДЖ "Товарни превози". Самите огледи и срещи ще се извършват до 4 март, а внасяне на депозит от 20 млн. евро за участие в конкурса. Оферти ще се подават до 12 март.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Ам нъл за Първа Инвестицьонна банка вчера писаха,че иска да ги купи тия превози?Сега няква химическа фирма с мерак.Дерзайте другари.Късмет в далаверата.

  2. Анонимен
    #8

    А сега БДЖ-товарни превози се източва и трупа дългове за наша сметка,които ще изплащаме ние,макар да ги включат в цената на БДЖ, но компанииите ще си ги вземат от нас.

  3. Анонимен
    #7

    ... с много,много руски пари.

  4. Анонимен
    #6

    Чрез Великата Химия - към интегриране с "братския" ОНД.

  5. Анонимен
    #5

    Кво стаа господа-другари ,след като николайчо василев от НДСВ-то продаде БГА "Балкан" на ТИМ(след като наля в тази фалирала компания 80 млн.евро за нейното "оздравяване" ),сега приятелят на ТИМ Бибитко Борисов ще им хариже и Железниците . Бе нали универсалния злодей Иван Костов беше изкупил всичко за себе си и близките си ? Цялото Черноморие негово ,всички планински курорти негови,всички банки негови ,всички фирми негови,как така има и за други вече 12 години да приватизарат след него.

  6. Анонимен
    #4

    Леле,леле,Господ да ни е на помощ!Загинахме с тия кандидати!Господи помилуй!Смили се над нас,бедните хора!Спаси ни от тези кандидати!

  7. Анонимен
    #3

    Боже, това е страшно, две трети от България е собственост на ТИМ.

  8. Анонимен
    #2

    Като ти чете човек празнословията и обидите и му става явно колко разбираш това което коментираш.Приватизацията на Товарните превози на БДЖ е неизбежна поради много причини и важното е държавата да получи за нея възможно най-изгодните условия,всичко друго е елементарна социалистическа пропаганда.

  9. Анонимен
    #1

    ТИМ,у ТИМ и ..... пак ТИМ. С помощта на Бойко Борисов - мутрата от ИПОН !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.