Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В Бургас-Александруполис останаха само държавни фирми

10 коментара
В Бургас-Александруполис останаха само държавни фирми

Държавните фирми “Техноекспортстрой” и “Булгаргаз” ще си поделят поравно държавния дял в петролопровода “Бургас-Александруполис”, съобщи в четвъртък след правителственото заседание министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

Кабинетът одобри споразумението, което междуправителствената експертна група по проекта договори на 7 февруари в Бургас.  По думите на министър Гагаузов, България, Русия и Гърция ще подпишат документа на 6 март в Атина, но датата все още не е окончателна.

Държавните фирми, които ще поемат 24,5 процентния дял на България в тръбата ще могат да го продадат по-късно на други инвеститори, като нефтодобивната компания “Шеврон”, уточни Асен Гагаузов.

Частната фирма “Фронтиер”, която участва заедно с държавната фирма “Техноекспортстрой” с дружеството “Универсален терминал Бургас” отпада от проекта, съобщи министърът на регионалното развитие. Той уточни, че след като вече няма да има обща входна инфраструктура за двете нефтени тръби от Бургас – до Александруполис и до албанското пристанище Вльора, няма нужда и от компанията “Универсален терминал Бургас”.

Собствеността на входа ще е на международната проектна компания, в която руските фирми “Транснефт”, “Роснефт” и “Газпром нефт” ще притежават 51 на сто от акциите.

Според вицепремиера Ивайло Калфин, ще има готовност да се разшири входната инфраструктура и да отделят място в Бургас и за втората тръба, ако започне строителството на нефтена тръба от Бургас до албанското пристанище Вльора. За проекта на АМБО междуправителственото споразумение е подписано на 30 януари и предстои ратификацията му в парламентите на България, Македония и Албания.   

По думите на министър Асен Гагаузов, руските фирми все пак са се ангажирали с гаранции за количества петрол, които ще се транзитират през Бургас-Александруполис. Проектният капацитет на съоръжението ще е за транзита на 35 млн.тона суров петрол годишно, с възможност да се увеличи до 50 млн.тона нефт за година.

Според информация на Mediapool, ангажиментът за транзита на петрол е бил поет от руската държавна компания “Транснефт”, която е собственик на всички руски нефтени тръби.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ROY
    #10

    ama ne sa verni.Interesno e da 4ete6 za hora koito nqmat nikakva predstava ili sa 4uvali ne6ta ot predi 10-na,koito gi priemat za istina i sega

  2. живия Илия Павлов
    #9

    Националните предатели от ДС на въжето.

  3. Ц
    #8

    Мошеници гнъсни!

  4. Зрител
    #7

    Днес Гагаузов в Канал1 призна пред Григоров, че проектът Бургас-Александруполис има повече политическо и стратегическо значение, отколкото икономическо такова.

  5. антипутин
    #6

    Ще следиме далаверата докрай.

  6. БГ
    #5

    Това е атибългарски проект. Проектът е идиотски по всички показатели.

  7. Дядо Петър
    #4

    управлявани от наши верни и закалени другари.От червено-жълто-турската мафия.

  8. ццц
    #3

    Нямам вече коментар!!!

  9. русченко
    #2

    а не частни фирми.

  10. Москва
    #1

    Единственият реалистичен проект е петролопроводът Бургас-Александруполис. Зад него стоят не фирми фантоми, както е в случая с АМБО, е големи енергийни концерни като Роснефт /с капитализация над 92 милиарда долара по РТС/, Газпром-нефт /дъщерна компания на Газпром, капитализация 263 милиарда долара по РТС/. Проектът АМБО е политически, а не икономически. Той е нереалистичен, защото преминава през страни, които имат неразрешени проблеми и претенции една към друга. Подобна инфраструктура изисква стабилност,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.