В Генуа беше инсталиран последният сегмент от новия мост, който ще замени рухналия "Моранди"

В Генуа беше инсталиран последният сегмент от новия мост, който ще замени рухналия "Моранди"

Последната част от новоизграждащия се мост в Генуа, проектиран от архитекта Ренцо Пиано, днес беше инсталирана на тържествена церемония, на която присъства италианският премиер Джузепе Конте, предаде АНСА.

Новият виадукт се издига на мястото на моста "Моранди", който рухна на 14 август 2018 г. и отне живота на 43 души.

Издигането на последния сегмент стана под звука на корабни сирени, след което Конте произнесе реч.

"Държавата никога не изостави Генуа", заяви той и припомни, че властите са поели този ангажимент веднага след рухването на моста "Моранди", защото "подобни трагедии не трябва никога да се повтарят".

За новия мост Конте каза, че свързва важна пътна артерия, водеща до самото сърце на града.

На церемонията присъства и кметът на Генуа Марко Бучи, който припомни, че с инсталирането на последния сегмент работата по новия мост не е приключила и той не е окончателно завършен.

"Но днес аз мога да кажа, че тази ивица стомана най-накрая свързва двете части на долината", заяви Бучи.

Джовани Тоти, губернаторът на областта Лигурия, в която се намира Генуа, каза, че новият мост е "символ на рестартирането на Италия след изолацията и блокадата заради коронавируса".

Последният участък от моста е с дължина 44 метра и тегло около 800 тона. Той беше закрепен на 40-метрови подпори. Новият виадукт е с дължина 1067 метра и има 19 участъка. За изграждането му са използвани 17 500 тона стомана.

Предстои да бъдат завършени платната, осветлението, канализационната система и системите за управление на лентите за движение. "Мостът може да бъде открит в края на юни или началото на юли", каза кметът Марко Бучи и добави: "Той ще е за пример на цяла Италия, а не само за Генуа".

Въпреки че 60 милиона души в Италия са под домашна карантина от седем седмици в разгара на пандемията от коронавирус, работата по огромния мост продължава.

"Останалата част от страната е замряла, но тук е различно. Всичко продължава. Работим ден и нощ, седем дни в седмицата", обясни Пиетро Салини, главен изпълнителен директор на "Салини Импреджило" (Salini Impregilо) , строителната компания, изпълнител на проекта заедно с корабостроителния гигант "Финкантиери" (Fincantieri). И добави: "Строежът на моста е надпревара с времето, с ужасните времена". Ще бъде огромен успех за страната, ако мостът бъде завършен до юли.

Срутването на моста през август 2018 г. шокира страната и предизвика национална травма. Нещастието напомни за овехтялата инфраструктура в цяла Италия: липса на поддръжка, рушащи се пътища и мостове. Твърди се, че операторът на магистралата "Аутостраде пер Л'Италия" (Autostrade per l'Italia), отдавна е знаел за конструктивните проблеми на моста.

Прокурорите в Генуа се подготвят за голям процес срещу повече от 70 заподозрени. Самата компания е сред обвиняемите. Сред обвиненията са причиняване на смърт по непредпазливост на множество хора. Но може да отнеме време до 2022 г., преди да бъдат произнесени първоначалните присъди, каза водещия прокурор Франческо Коци преди няколко месеца.

Не всички са щастливи от новия мост. "Да виждаме как се изгражда новия мост не е нещо, което ни прави щастливи. Боли ни, защото той можеше да бъде построен така преди да се срути", каза Егле Росети, представител на асоциацията на жертвите на трагедията.

Друго неотдавнашно срутване още веднъж показа ясно, че обществената инфраструктура в Италия не е в добро състояние.

Магистрален мост между Ла Специя и Масса Карара, на около 100 км източно от Генуа, се срути в началото на този месец. Заради ограниченията за пътуване поради коронавируса само един човек беше ранен. По обичайно натоварения път е имало само две коли.

Споделяне

Още от Европа