В Германия пак се запасяват с тоалетна хартия, но са доволни от справянето на правителството с вируса

В Германия пак се запасяват с тоалетна хартия, но са доволни от справянето на правителството с вируса

Над две трети от германците са доволни от справянето на федералното правителство с пандемията от коронавируса, според анкета на института за изследване на общественото мнение "Кантар" (Kantar), извършена на 15 октомври по поръчка на в. "Билд ам зонтаг", предаде ДПА.

Около 68 процента от запитаните оценяват управлението на пандемията като "по-скоро добро", показват резултатите. Според 27 на сто реакцията е "по-скоро лоша", а 4% са отговорили "не знам".

Относно задължението да се носят маски на всички обществени места в рисковите зони, когато не е възможно да се спазва социална дистанция, 89 процента заявяват, че мярката е правилна, 10 процента - че е погрешна, а 1 процент от анкетираните нямат мнение.

Ограничаването на частните празненства до 10 участници от максимум две домакинства в рисковите зони се смята за правилно от 74 процента от анкетираните и погрешно от 22 процента, а 4 процента са отговорили, че "не знаят".

70 на сто от анкетираните подкрепят вечерен час в заведенията и пълна забрана на продажбата на алкохол след 23.00 ч. в рисковите зони, 27% отхвърлят тези мерки и 3% не са сигурни.

В същото време се прояви отново един от най-симптоматичните за Германия индикатори за тревога от развитието на пандемията - големите вериги супермаркети съобщиха, че пак отбелязват ръст в продажбата на някои продукти като тоалетната хартия. След като се стигна дори до изпразване на рафтове, част от магазините вече призоваха за пазаруване в разумни количества, съобщи Дойче веле.

Филиал на голям супермаркет дори въведе ограничение за купуване на до един пакет тоалетната хартия на клиент. Регистриран бе и ръст в продажбите на кухненска хартия и дълготрайни продукти.

Избухването на коронавируса в Европа през март предизвика именно такова масово пазаруване и изпразване на щандове в магазините. Изненадващо за мнозина тоалетната хартия се превърна в най-търсения продукт в Германия - на редица места продажбите ѝ нараснаха многократно и тя бе определена като индикатор за нервността на потребителите във времената на кризата, предизвикана от коронавируса.

Празни рафтове по магазините няма, уверяват сега от най-популярните вериги супермаркети и подчертават, че за момента не смятат да предприемат извънредни действия за осигуряването на допълнителни количества от най-търсените продукти, към които наред с тоалетната хартия се числят маята, брашното и консервираните храни. Но казват и: "Наблюдаваме много внимателно как се развива търсенето, за да можем с бърза реакция да избегнем дефицита".

"Разбира се, може пак да се стигне до презапасяване с оглед на втората вълна", казва експертът по търговията Доминик Овербек от Института за пазарни проучвания "Iri". Същевременно обаче може да се окаже, че покрай опита от първата вълна потребителите ще си спестят опасенията от появата на дефицит и ще се доверят на постоянната наличност.

В традиционното си седмично обръщение федералната канцлерка призова сънародниците си да се срещат с по-малко хора и да избягват всяко пътуване, което не е неотложно, за да се предотврати по-нататъшното разпространение на коронавируса. "Всеки ден е от значение", подчерта Меркел, имайки предвид, че контактувалите с някой заразен трябва незабавно да бъдат уведомени, за да се пресече веригата на инфекции.

Апелът, отправен от Меркел, гласи: "Срещайте се с по-малко хора, независимо извън дома или в него. Моля ви - избягвайте всяко пътуване, което не е наистина необходимо. Избягвайте и всяко празненство, което не е необходимо. Останете, ако е възможно, в дома си, в града си... Това е по-нужно от всякога".

Споделяне

Още от Коронавирус