Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В Индия са най-подготвени за финансова криза

0 коментара
Потребителите в Индия са най-добре подготвени за финансова криза, докато тези от САЩ имат най-слаба подготовка. Това става ясно от проучване, проведено наскоро от "Ай Ен Джи Груп" (ING Group). Изследването, в което са участвали над 5000 човека от 10 страни в Европа, САЩ, Латинска Америка и Азия, измерва финансовата грамотност на потребителите и как тяхната финансова интелигентност ("FQ") се отразява на нагласите, поведението и емоционалното благосъстояние на запитаните. Отговорите на запитаните определят принадлежността им към един от четирите профила на финансова грамотност: отличен, добър, основен и слаб.

Резултатите от изследването показват, че 90% от потребителите биха искали да управляват по-добре парите си. Това, което пречи на повечето от тях да го правят, е, че или не знаят откъде да започнат, или не знаят откъде да получат необходимата информация.

"Проучването ни установи, че хората с по-висока финансова грамотност следят активно средствата, с които разполагат, спазват по-висока финансова дисциплина и извършват задълбочени проучвания, преди да вземат финансови решения", коментира Изабел Конър, маркетинг мениджър на "Ай Ен Джи".

Тестът за финансова грамотност на "Ай Ен Джи" показва, че 63% от участниците имат основна финансова грамотност, т.е. съвсем начални познания в областта на финансите. Хората от тази група се стремят да приложат на практика базови финансови концепции като спестяване за пенсиониране и спестяване за кризисни ситуации. По-малко от 60% от потребителите спестяват за годините след пенсиониране, като този показател варира за различните страни. Например едва 44% от запитаните от Испания спестяват за пенсия срещу 79% от респондентите от Индия – доказателство за сериозни различия в културата на страните.

Универсалната житейска мъдрост, на която ни учат от малки, е: "не харчи повече пари, отколкото имаш". Въпреки това над 55% от запитаните са изтеглили заем, а 25% не успяват да се вместят в бюджета си. Като допълнение, проучването показва, че една трета от отговорилите нямат заделени средства за кризисни ситуации и не са подготвени да покрият неочакван разход от 1000 евро.

Проучването на "Ай Ен Джи" разкрива наличието на връзка между финансовата грамотност на човека и неговото емоционално здраве. По-грамотните финансово хора по-често изпитват чувство на щастие, и обратно – по-неграмотните във финансово отношение, както и тези със заеми, по-често са подложени на силни отрицателни емоции, свързани със страх, вина и срам.

Проучването показва още, че като цяло мъжете имат по-висока финансова култура от жените, а младите хора показват по-високи резултати. Азиатските потребители са много по-запознати с финансите и показват най-силно желание да учат повече.

Доколко финансово грамотни са българите и къде попадат в международен план по този показател ще бъде ясно през месец февруари, когато ще приключи проучването на компанията в България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.