Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В края на седмицата магистрала "Тракия" стига до Петолъчката

28 коментара
В края на седмицата магистрала "Тракия" стига до Петолъчката

От петък в посока към Бургас, а от неделя и в двете посоки ще бъде отворен поредният нов участък от магистрала "Тракия" – от Ямбол до Петолъчката, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Става дума за първите 17 километра от последния, трети лот на магистралата (Ямбол – Карнобат).

Така магистралата вече ще стига до Зимница. От там рехабилитиран път на север към Горно Александрово ще прави връзката с Петолъчката, откъдето движението ще е по стария път за Карнобат. С пускането на тази отсечка пътят до Бургас се съкращава с още 30 километра.

Пред бТВ Павлова припомни, че движението на Петолъчката вече е кръгово. 23 нови табели дават указание във всички посоки. По-сложно ще е от петък до неделя, когато пътуващите към морето ще ползват дясното платно на магистралата, а идващите от Бургас ще се движат по стария път до Сливен и Ямбол. От неделя изцяло движението ще става по новия магистрален участък.

“Ние сме в готовност да дадем всички необходими разрешения, за да се изградят бензиностанции или крайпътни заведения, защото безспорно е, от пътния възел, който е на Ямбол, вече до Петолъчката няма нито една бензиностанция, нито една тоалетна”, каза Павлова.

“Апелираме към бизнеса, но засега няма желаещи. Мисля, че отчуждаване на земите е основният проблем. Иначе за 120 км от двете страни по закон може да има общо 8 бензиностанции”, посочи още министърът.

В местата за почивка около магистралата били сложени 20 алуминиеви кошчета, но всички са били откраднати. "В събота ще сложим големи 100 килограмови железобетонни кофи на тяхно място", каза Павлова.

Тя призна, че има проблем с изолирането на шума, който идва от Околовръстния път на София към намиращите се наоколо жилищни блокове. Според Павлова обаче това е проблем на общината. “Местната администрация има план, трябва само да се търси финансиране, тъй като проектът е скъп. Във всеки проект трябва да има шумоизолиращи платна, за новите го предвиждаме”, обясни министърът.

Тя отхвърли критиките, че 60 млн. лева са прекалено много за 3-километров участък от Околовръстния път – т.нар. Западна дъга, която свързва магистрала “Люлин” с пътя към Калотина. “12 млн. са за отчуждение на земите, 49 млн. лева е строителната стойност. Скъпо е, защото трябва да вържем магистрала “Люлин”, да се разшири пътят, както и да се направи връзката с бул. “Сливница”. Цената е оправдана, защото работата е много и съоръженията са сложни – ще има кръстовище на три нива, за да няма тапи на бул. “Европа”. Това дори е намалена цена след търг, тя бе предвидена по-висока”, обясни ресорният министър.

По темата за общия устройствен план на Варна Павлова коментира, че преди ден е имало експертен съвет, който е разгледал документа, приел го е, но е издал 9 забележки, които общината трябва да вземе предвид в 7-дневен срок. “В крайморската зона няма да се застроява, предвидено е за парк. Но има стъпки, за да се случи реално това”, заяви Лиляна Павлова.

Проверката на сградата на варненския плаж "Кабакум" собственост на съпругата на варненския бизнесмен Веселин Марешки установила незаконен втори етаж. Павлова заяви, че е сигнализирала Комисията за защита на потребителите. Според разрешението за строеж на преместваема сграда, частният клуб е трябвало да бъде за обществени нужди.

Веселин Марешки, от своя страна, коментира, че фитнесът е отворен за всеки, който може да си позволи да плати 100 лева на час.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ultra_61
    #28
  2. Анонимен
    #27

    Никой ли не забелязва гаврата с определението за "обществения обект" на фамилията Марешки? А обществото според Марешки, това са онези, "които могат да си позволят фитнес от по 100 лева на час"! Егати и "обществото"!

  3. Анонимен
    #26

    13, спокойно ,бе! Петолъчката е от американските, дето са на знамето им.

  4. Анонимен
    #25

    Бате Бойко ще реже лентата на новата стара Петолъчка. Ще бъде проведено тържествено честване с питка и изявления. На честванията на боевете на Шипка ще отиде някаква вицепрезидентка.

  5. Анонимен
    #24

    Това магистрала ли е на снимката?! По две платна във всяка посока?! Че това в първокласен път не е магистрала. Пред дома ми минава улица с по 3 платна във всяка посока плюс две за паркиране под 45 градуса. Егати селянията - да наричат обикновен път 'магистрала!

  6. Анонимен
    #23

    идва времето скоро да се каже- ай аман от пътища, щот нямаме средства да си караме колите. пътища=далавери за пет фирма. хората са седем милиона

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #22
  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #21
  9. BLM
    #20
  10. Анонимен
    #19

    Кой иска да се построят хубави пътища в България? Европа. Кой дава повечето пари за тях? Пак Европа. А Русия какво прави? Краде България. Като започнем със златото, откраднато на 9.9.1944., минем през архивите и урана и стигнем до доматите. За да завършим с цените на газта и бензина. Да не забравя и един "дребен" факт - Москва 45 години ни помагала, а накрая излезе, че ни дължи милиарди. Как става тая работа?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам