Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В пандемията растат касите на самообслужване у нас

Три търговски вериги ги внедряват в обектите си

1 коментар
В пандемията растат касите на самообслужване у нас

Коронакризата увеличава касите на самообслужване в магазините за бързооборотни стоки. Вече три компании на пазара - "Т Маркет", "Билла" и "Промаркет" имат такива обекти, като плановете им са техният брой да расте.

Тенденцията, която се наложи през последните години в западните страни, вече навлиза и у нас, а основната причина е епидемията. Въпреки че се опитва да се наложи новия модел на пазаруване и у нас той все още е нещо ново и екзотично и се ползва предимно от по-младите клиенти в магазините, показват наблюденията на "Максима България", които са собственици на веригата "Т Маркет".

Плюсовете на този тип пазаруване е, че се избягва общуването с продавача, което е особено важно предвид мерксите за безопасност заради заразата. Освен това хората могат да следят и да контролират сами сметката, която плащат. Новите каси дават възможност да се плати както с карта, така и кеш, посочват от "Билла България".

"Билла" въвежда каси на самообслужване в 10 магазина

"Билла България" пусна първите си безпилотни каси през май тази година с откриването на обектите си в мол "Марково тепе" в Пловдив и на бул. "Цариградско шосе" в София.

Сега компанията обяви, че пуска още каси на самообслужване в два от реновираните си магазина - в "Мол София" и този в ж.к. "Младост" на бул. "Александър Малинов" в София. Плановете на "Билла" са до края на годината с безпилотни каси да бъдат оборудвани още четири обекта. Така магазините на компанията с каси на самообслужване ще станат общо 10 от 131 обекта общо в страната.

Касите са съобразени изцяло с поведението на купувачите и са създадени, за да улеснят процеса на покупка, особено в периода на извънредната епидемична обстановка, посочиха от компанията.

"Въвеждането на новите каси на самообслужване, в допълнение с вече съществуващите традиционни такива, изпраща ясно послание, че непрестанно се стремим да улесним нашите клиенти, като превръщаме пазаруването в по-приятно и лесно преживяне. Наличието на тази опция в нашите обекти е една от мерките, които предприемаме в следствие на нacтoящaтa извънредна oбcтaнoвĸa", казва Норберт Мисбрандт, изпълнителен директор на "Билла България".

Компанията ще продължи с въвеждането на тази услуга и в други свои обекти в страната.

"Т Маркет" с 4 обекта в София

От големите търговски вериги "Т-Маркет" бяха сред първите, които пуснаха каси на самообслужване в края на 2018 г.

Оттогава досега такива каси са поставени в четири обекта в столицата, казаха от "Максима България" пред Mediapool.

"Времето показа, че ходът ни е бил изключително правилен предвид коронакризата. Плановете ни са да увеличим броя на безпилотните каси в обектите ни", коментираха от компанията.

От там посочиха, че до касите има асистент, който помага на пазаруващите, ако се затрудняват с управлението на устройството.

Първи бяха "ПроМаркет"

Търговската верига "Промаркет" беше първата у нас, която още в края на 2010 г. съобщи, че пуска магазин, в който касите са изцяло на самообслужване. Обектът се намира на ул. "Гео Милев" в София. От тогава няма съобщения от компанията дали са внедрили ивонацията и в други свои обекти.

Безпилотната каса на "Промаркет" беше разработен по съвместен проект с "Мистрал Софтуер". Експериментално бяха пуснати четири каси, но заради големия интерес на клиентите и значителното покачване на продажбите беше направен обект, който изцяло се обслужва от selfcheckout системи, коментираха тогава от веригата.

По прогнозни данни инвестицията в каси на самообслужване се връща в рамките на 2 до 4 години. Сред предимствата на selfcheckout технологията са по-бързия процес на разплащане, намалява разходите по поддръжка и др.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milen Mitrev
    #1

    Би било хубаво, когато пилотно се въвеждат касите за самообслужване, клиентите, които пазаруват от тях да получават допълнителна отстъпка от крайната цена да кажем 15-20%, защото компанията си спестява средства за заплати и осигуровки на персонал. От друга страна е справедливо, ако заради тези каси се съкратят служители, да увеличат заплатите на останалите. Но, ако просто целта е като цяло ненаситните и алчни собственици на тези вериги да си спестяват пари за жива работна ръка, то с удоволствие не

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.