В пандемията растат касите на самообслужване у нас

Три търговски вериги ги внедряват в обектите си

В пандемията растат касите на самообслужване у нас

Коронакризата увеличава касите на самообслужване в магазините за бързооборотни стоки. Вече три компании на пазара - "Т Маркет", "Билла" и "Промаркет" имат такива обекти, като плановете им са техният брой да расте.

Тенденцията, която се наложи през последните години в западните страни, вече навлиза и у нас, а основната причина е епидемията. Въпреки че се опитва да се наложи новия модел на пазаруване и у нас той все още е нещо ново и екзотично и се ползва предимно от по-младите клиенти в магазините, показват наблюденията на "Максима България", които са собственици на веригата "Т Маркет".

Плюсовете на този тип пазаруване е, че се избягва общуването с продавача, което е особено важно предвид мерксите за безопасност заради заразата. Освен това хората могат да следят и да контролират сами сметката, която плащат. Новите каси дават възможност да се плати както с карта, така и кеш, посочват от "Билла България".

"Билла" въвежда каси на самообслужване в 10 магазина

"Билла България" пусна първите си безпилотни каси през май тази година с откриването на обектите си в мол "Марково тепе" в Пловдив и на бул. "Цариградско шосе" в София.

Сега компанията обяви, че пуска още каси на самообслужване в два от реновираните си магазина - в "Мол София" и този в ж.к. "Младост" на бул. "Александър Малинов" в София. Плановете на "Билла" са до края на годината с безпилотни каси да бъдат оборудвани още четири обекта. Така магазините на компанията с каси на самообслужване ще станат общо 10 от 131 обекта общо в страната.

Касите са съобразени изцяло с поведението на купувачите и са създадени, за да улеснят процеса на покупка, особено в периода на извънредната епидемична обстановка, посочиха от компанията.

"Въвеждането на новите каси на самообслужване, в допълнение с вече съществуващите традиционни такива, изпраща ясно послание, че непрестанно се стремим да улесним нашите клиенти, като превръщаме пазаруването в по-приятно и лесно преживяне. Наличието на тази опция в нашите обекти е една от мерките, които предприемаме в следствие на нacтoящaтa извънредна oбcтaнoвĸa", казва Норберт Мисбрандт, изпълнителен директор на "Билла България".

Компанията ще продължи с въвеждането на тази услуга и в други свои обекти в страната.

"Т Маркет" с 4 обекта в София

От големите търговски вериги "Т-Маркет" бяха сред първите, които пуснаха каси на самообслужване в края на 2018 г.

Оттогава досега такива каси са поставени в четири обекта в столицата, казаха от "Максима България" пред Mediapool.

"Времето показа, че ходът ни е бил изключително правилен предвид коронакризата. Плановете ни са да увеличим броя на безпилотните каси в обектите ни", коментираха от компанията.

От там посочиха, че до касите има асистент, който помага на пазаруващите, ако се затрудняват с управлението на устройството.

Първи бяха "ПроМаркет"

Търговската верига "Промаркет" беше първата у нас, която още в края на 2010 г. съобщи, че пуска магазин, в който касите са изцяло на самообслужване. Обектът се намира на ул. "Гео Милев" в София. От тогава няма съобщения от компанията дали са внедрили ивонацията и в други свои обекти.

Безпилотната каса на "Промаркет" беше разработен по съвместен проект с "Мистрал Софтуер". Експериментално бяха пуснати четири каси, но заради големия интерес на клиентите и значителното покачване на продажбите беше направен обект, който изцяло се обслужва от selfcheckout системи, коментираха тогава от веригата.

По прогнозни данни инвестицията в каси на самообслужване се връща в рамките на 2 до 4 години. Сред предимствата на selfcheckout технологията са по-бързия процес на разплащане, намалява разходите по поддръжка и др.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?