Най-натовареният магистрален участък у нас е началото на "Тракия" при изхода на София, където в пикови дни преминават по 50 000 автомобила. Друг натоварен участък е магистрала "Хемус" край гара Яна, където минават по около 30 000 коли за денонощие. По магистрала "Люлин" движението е двойно по-малко.
Това сочат данните от автоматичната система за пътния трафик, отчетени от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в сряда. Тя е изградена със средства от оперативна програма "Транспорт". Монтирани са 100 преброителни пункта по магистрални участъци и първокласни пътища, построени с европейски средства.
Измерването на трафика по пътната мрежа дава представа за целесъобразността на извършените строително-монтажни дейности и устойчивостта на проектите, както и възможност за взимане на решение кои обекти да бъдат ремонтирани или да се прави разширение.
Досега трафикът по пътищата се броеше ръчно и данните не бяха обективни, отчетоха от АПИ.
Магистрала "Тракия" - най-натоварената
Магистрала "Тракия" е най-натоварената у нас, сочат първите данни. Средно на денонощие при изхода на София в посока Пловдив преминават между 35 000 - 47 000 моторни превозни средства. В края на работната седмица и при събирането на няколко почивни дни трафикът достига близо 48 000 автомобила за едно денонощие.
След разклона за Нови хан, Равно поле, Елин Пелин и Лозен натоварването намалява с 10 000 – 15 000 автомобила и достига 20 000 – 25 000 коли.
Най-интензивно е движението в дните петък и понеделник. На 30 октомври преброителният пункт на изхода на София на магистрала "Тракия" е отчел 47 521 автомобила за денонощие, а на 23 октомври – 46 629 коли. На 26 октомври – понеделник са преминали 40 465 автомобила, а на 19 октомври – 39 952, сочат данните на автоматизираната система.
Трафикът на "Хемус" двойно по-голям от този на "Люлин"
Трафикът в софийския участък на магистрала "Хемус" при гара Яна е двойно по-голям от този по първата завършена магистрала у нас – 19-километровата "Люлин", сочат още данните.
В пикови дни в софийския участък на "Хемус" минават между 28 000 – 30 000 автомобила за денонощие. В останалото време интензивността също остава висока – 26 000 – 27 000 коли за 24 часа.
В същото време трафикът по магистрала "Люлин" е по 14 000 – 15 000 автомобила средно на денонощие.
"Струма" е поела две трети от трафика по първокласния път
След пускането на отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала "Струма", трафикът по стария първокласен път E-79 в участъка преди Дупница е намалял с около 5000 коли на ден. Преди това средно по 15 000 – 23 000 автомобила дневно са пътували по първокрасния път.
Автоматичната система за броене на трафика
Технологията, по която става броенето на трафика, е комбинация от камери, които разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение.
Чрез индуктивни рамки, които са разположени в пътната настилка, се извършва класификация на преминаващите превозни средства – леки коли, автобуси, камиони.
Системата може да проследява генерирането на пътния трафик чрез неговия произход, предназначение, направление и време за преминаване.
Инсталирани са и три системи за автоматично наблюдаване на времето. Те отчитат температурата и влажността на въздуха, скоростта и посоката на вятъра, тип и количество на валежите, температура и влажност на пътната настилка.
Трите станции са монтирани при село Долна Вереница край Монтана, в района на Кресна и край Бургас.
Сдружение "Контракс Инфра" е изпълнител на поръчката за близо 4 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат "Контракс" АД и "Инфра Роудс" ЕООД.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За да се улесни трафикът по най-натоварения пътен участък в България - отсечката Младост-разклона за Елин Пелин мъдрите управленци освен броячите на МПС са монтирали и 2 светофара и 2 пешеходни пътеки с ограничение на скоростта 50 км. Откъде накъде ще пътувате бе хаймани ! Седете си в задръстване !
тия от околията ги търпя (семейството ми) от поколения - слугинчета, камериерки, каруцари, продавачи на чесън и прочие... Но тия от ... вътрешността на страната взеха да ми идват вповече. ;-)
Проблема не е в връщатщите се в неделя, а във селяните от София Област връщащи се в понеделник сутринта и към 17 като си тръгнат от работа. Трябва спешно да се реши проблема с селяните от София област....
Четейки текста по-долу, не успях точно да изчисля как АМ "Струма" е поела 2/3 от трафика на Е-79 преди Дупница. Може ли някой математически гений да ме светне? "Струма" е поела две трети от трафика по първокласния път След пускането на отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала "Струма", трафикът по стария първокласен път E-79 в участъка преди Дупница е намалял с около 5000 коли на ден. Преди това средно по 15 000 – 23 000 автомобила дневно са пътували по първокрасния път.
"В петъците от София по "Тракия" поемат по 50 000 автомобила" ... лошото е, че в неделя се връщат, селяните му мячещи...