В Шанхай заработи български туристически инфоцентър

Българският инфоцентър в Китай ще популяризира туризма ни

Във финансовото столица на Китай – Шанхай, бе открит първият в страната  български туристически инфоцентър, който ще промотира възможностите за почивка в България, съобщиха от Министерството на туризма в петък.

Поставената цел от посолството ни в Пекин и консулството в Шанхай е в близко време китайските туристи у нас да достигнат 100 хиляди годишно.

По време на церемонията зам.- министърът на туризма Милко Теофилов цитира данни, според които от януари до юни 2017 г. около 16 000 китайски туристи са посетили България, което е с 50 процента ръст в сравнение със същия период на 2016 г. Потенциалът за ръст обаче е огромен - в момента 0.2 процента от всички пристигнали от Китай в Европа посещават България. Твърдо вярвам, че този резултат ще бъде надграден с усилията на Министерството на туризма и бизнеса в двете страни, каза Теофилов.

Над 200 гости се включиха в церемонията. Сред тях бяха консули и дипломатически представители от Гърция, Украйна, Турция, Казахстан, САЩ и други, собственици на китайски предприятия гиганти като Уанг Чонг Лин, председател на Maotai Distribution Group,  Ли Уи Хай, директор на SASS Thank Foundantion, както и представители на водещи инвестиционни фондове. На българската вечер в 25-милионния Шанхай бяха и мениджърите на China Airlines, Air China, Qatar Airways, Turkish Airlines, Aeroflot и др. Специално поздравление към България направи госпожа Шу Вейвън, генерален директор на Туристическата администрация на Шанхай.

Паралелно в Китай за участие в 22-рата Генерална асамблея на Световната организация на туризма (СОТ), която се провежда в град Чънду, е и министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя е обсъдила с генералния секретар на СОТ Талеб Рифай предстоящия в България в края на 2018 г.  Международен конгрес на световните цивилизации и древните маршрути към СОТ. 

Идеята е проявата у нас да допълва различни международни инициативи като например проекта на Китай "Един пояс, един път“, фокусиран върху древния Път на коприната и тематично се допълващ се с инициативата "ЕС - Китай - 2018 година на туризма“.

Споделяне
Още от Бизнес