Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В София тръгват още малки автобуси из презастроените квартали

0 коментара
По линиите на повикване в София се движат такива малки електрически автобуси. Сн. БГНЕС

В още три софийски квартала от септември ще бъде пуснат автобусни линии, които да водят пътниците до по-големи спирки на градския транспорт или на метрото. Те ще се обслужват от малки автобуси, тъй като презастрояването в районите не позволява през тях да минават големи автобуси и това до момента остава тези кваратил без публичен транспорт.

Малките автобуси ще се движат в "Малинова долина", "Витоша" и Горна баня. Подобни превозни средства вече обслужват кварталите "Манастирски ливади – изток", "Манастирски ливади – запад" и "Павлово".

Специално за новите квартали, включени в схемата, това ще е довеждащ транспорт и до третата линия на метрото.

Електрически автобуси

Автобусите, които вървят по линиите, са малки и електрически. Капацитетът им е 21 души и са дълги 5.8 метра. Целта е да маневрират по-лесно по тесните улици в новите квартали на града. Услугата напомня частните маршрутни линии, които преди години масово компенсираха липсата на общински транспорт в части от града.

Трите линии на довеждащ транспорт, които предстои да заработят от есента, ще бъдат обслужвани от 7-10 превозни средства.

Очакват се и промени в работещата от началото на май първа такава линия. Тя ще бъде удължена до метростанция "Красно село", каквото било желанието на гражданите, съобщиха от местната власт.

Според председателя на комисията по транспорт към общинския съвет се обсъждали варианти за такава услуга и в районите "Люлин", "Младост" (в зоната около кв. "Горубляне"), "Кремиковци" и "Витоша", кв. "Гео Милев" и бул. "Ботевградско шосе".

Предложение - нови три линии до метрото

В същото време общинските съветници Симеон Ставрев от "Демократична България" и независимият Борис Бонев предлагат свое решение за довеждащ транспорт до метрото. Според тях трябва да бъдат пуснати три нови линии, които да решат проблема с обществения транспорт в няколко района на София.

Те предлагат линия 167 да свързва кварталите "Студентски град", "Малинова долина" и "Витоша" с "Хладилника" и метростанция "Витоша". Автобуси по линия 210 да се ползват за връзка на всички части на "Люлин" с метростанции "Западен парк" и "Сливница". Линия 261 да свързва вилната зона в Горна баня с с едноименната метростанция и транспортно необслужваните части на квартала.

"Години наред южни квартали като "Витоша" и "Малинова долина" са оставени без нормален достъп до градския транспорт, като съществуващите линии не са достатъчни и не удовлетворяват нуждите на гражданите", пишат Ставрев и Бонев в единия от двата си съвместни доклада до председателя на СОС. В доклада им за "Люлин" и Горна баня се посочва, че въпреки многобройните обещания през годините за довеждащ транспорт до метрото, в тези квартали такъв все още или липсва, или не отговаря на нуждите на населението.

Според общинските съветници новата довеждаща автобусна линия 167 ще даде бърза, удобна и необходима алтернатива на живущите и работещите във "Витоша" и "Малинова долина". По отношение на "Люлин" се очаква довеждащата линия 210 да оптимизира транспортната свързаност, да намали зависимостта от личните автомобили и да подобри качеството на живот в квартала. "Линия 261 в Горна баня може да привлече много нови пътници към градския транспорт, като подсигури липсващата към момента връзка с метрото", пише в доклада.  

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам