Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Валери Симеонов ще затваря вратичките за реклама на хазарт

"По най-безобразен начин внушават на хората, че може да се забогатее без труд"

7 коментара
Сн. БГНЕС

Вицепремиерът Валери Симеонов ще инициира законови промени срещу възможността да се рекламира хазарт под какъвто и да е предлог. Това обяви самият той в петък по време на парламентарния контрол, след като бе попитан от депутатите Теодора Халачева и Георги Гьоков какво се предприема срещу злоупотреба с деца и детски образи в рекламни съобщения и клипове.

Поводът за питането бе тв реклама на хазартна игра с участието на състезателки от отбора ни по художествена гимнастика.

"В момента в България се излъчват реклами на хазарт по най-безобразен начин, които въздействат не само върху децата, но и върху зрелите хора, като им внушават, че може да се забогатее и да се постигне нещо в живота без труд. Това съсипва ценностната система на българина вече десетина години“, заяви Симеонов.

Той се ангажира да проучи цялостно въпроса и да предложи действия и конкретни законодателни промени.

Думите му идват дни, след като Държавната комисия по хазарта (ДКХ) съобщи пред Mediapool, че е започнала цялостна проверка на трите най-големи национални телевизии – БНТ, бТВ и Нова телевизия във връзка с излъчвани реклами на хазартна дейност.

Комисията по хазарта е органът, който по закон упражнява контрол върху рекламите на хазарт. Както Mediapool писа, агресивната реклама на хазарт в ефира на националните телевизии, която всяка вечер облъчва зрителите как се печелят бързи и лесни пари, и то в часовия пояс на "Лека нощ, деца", се оказва напълно законна. От една страна, Законът за хазарта в чл. 10 забранява пряката реклама на хазартни игри, каквито са придобилите популярност през последните години лото и лотарийни игри на "Националната лотария", "Лотария България", а също и на държавния "Български спортен тотализатор" (БСТ).

Нормативният акт обаче допуска четири изключения. Благодарение на това няма проблем да се обявяват наименованията на игрите, търговската марка на хазартния оператор, резултатите от игрите и спечелените печалби и тегленията на тиражите.

Проверките за рекламите на хазарт са назначени от новата шефка на ДКХ Мария Филипова. При предишния председател комисията не виждаше проблем в агресивния маркетинг на числови игри, чиято цел е стимулирането към хазарт.

По конкретния казус с участието на момичета от ансамбъла по художествена гимнастика в клип на "Националната лотария" Валери Симеонов обясни, че Държавната агенция за закрила на детето е изискала информация от федерацията по художествена гимнастика и от организатора на лотарийната игра.

Според изпълнителния директор на фирмата в заснемането на клипа не са участвали деца. Той е предоставил копия с артисти участници в клипа, които са пълнолетни. Проверката на агенцията за децата продължава, тъй като не приемаме 100 процента достоверността на тази информация и искаме от БФХГ допълнителна справка, каза Валери Симеонов. За случая с рекламния клип са сезирани Държавната комисия по хазарт и СЕМ, посочи той, раздразнен от всички реклами, "в които се търкат билетчета".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nabliudatel
    #7

    От като цъфнаха лафките на всеки ъгъл, от като се облъчваше с години населението как, видиш ли, всеки може да спечели. Във всеки хранителен магазин на най-видното място има от въпросните билети. Примерно тото може да се пусне само на определен за това пункт. Самата лотария пък има привилегията да не дава никаква част от печалбата си на спорта. Сега вече е малко след дъжд качулка и симулиране на дейност, при положение че рекламата вече е направена успешно. И все пак е крачка в правилната посока, аз лично я подкрепям. Но трябва още, това са само трохи за пред обществото.

  2. dimitardi100
    #6

    Не съм голям фен на Валерката , но за това го подкрепям с две ръце !

  3. Quo
    #5

    Безобразие с чадър от държавата.

  4. ЖороЖ
    #4

    Много точно казано - да се забогатее без труд. Имах такъв приятел, отиде си рано. Той не искаше непременно да забогатее, а да изкарва пари за ежедневните си разходи. Аз съм другата крайност - ако може, да забранят въобще хазарта, и то със същия аргумент: да не разчитат хората, че без труд могат да печелят пари.

  5. xpu161
    #3

    Не отнемайте ЕДНИЧКАТА РАДОСТ на "Българина" след Турските и Индийски сериали! Къде иначе може да видим такива щастливи лица, ако не са клиповете с печалби от "билетчетата", ама и там май не са много усмихнати?! Пък и така ще убиете вероятно най-печелившия бизнес! За Бога, братя...! Не посягайте на последната надежда на хорицата да заживеят нормално!

  6. dimotimo
    #2
  7. Атанас Дюлгеров
    #1

    Хазартът е болест. Не трябва да се рекламира.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.