Валери Симеонов ще затваря вратичките за реклама на хазарт

"По най-безобразен начин внушават на хората, че може да се забогатее без труд"

Сн. БГНЕС

Вицепремиерът Валери Симеонов ще инициира законови промени срещу възможността да се рекламира хазарт под какъвто и да е предлог. Това обяви самият той в петък по време на парламентарния контрол, след като бе попитан от депутатите Теодора Халачева и Георги Гьоков какво се предприема срещу злоупотреба с деца и детски образи в рекламни съобщения и клипове.

Поводът за питането бе тв реклама на хазартна игра с участието на състезателки от отбора ни по художествена гимнастика.

"В момента в България се излъчват реклами на хазарт по най-безобразен начин, които въздействат не само върху децата, но и върху зрелите хора, като им внушават, че може да се забогатее и да се постигне нещо в живота без труд. Това съсипва ценностната система на българина вече десетина години“, заяви Симеонов.

Той се ангажира да проучи цялостно въпроса и да предложи действия и конкретни законодателни промени.

Думите му идват дни, след като Държавната комисия по хазарта (ДКХ) съобщи пред Mediapool, че е започнала цялостна проверка на трите най-големи национални телевизии – БНТ, бТВ и Нова телевизия във връзка с излъчвани реклами на хазартна дейност.

Комисията по хазарта е органът, който по закон упражнява контрол върху рекламите на хазарт. Както Mediapool писа, агресивната реклама на хазарт в ефира на националните телевизии, която всяка вечер облъчва зрителите как се печелят бързи и лесни пари, и то в часовия пояс на "Лека нощ, деца", се оказва напълно законна. От една страна, Законът за хазарта в чл. 10 забранява пряката реклама на хазартни игри, каквито са придобилите популярност през последните години лото и лотарийни игри на "Националната лотария", "Лотария България", а също и на държавния "Български спортен тотализатор" (БСТ).

Нормативният акт обаче допуска четири изключения. Благодарение на това няма проблем да се обявяват наименованията на игрите, търговската марка на хазартния оператор, резултатите от игрите и спечелените печалби и тегленията на тиражите.

Проверките за рекламите на хазарт са назначени от новата шефка на ДКХ Мария Филипова. При предишния председател комисията не виждаше проблем в агресивния маркетинг на числови игри, чиято цел е стимулирането към хазарт.

По конкретния казус с участието на момичета от ансамбъла по художествена гимнастика в клип на "Националната лотария" Валери Симеонов обясни, че Държавната агенция за закрила на детето е изискала информация от федерацията по художествена гимнастика и от организатора на лотарийната игра.

Според изпълнителния директор на фирмата в заснемането на клипа не са участвали деца. Той е предоставил копия с артисти участници в клипа, които са пълнолетни. Проверката на агенцията за децата продължава, тъй като не приемаме 100 процента достоверността на тази информация и искаме от БФХГ допълнителна справка, каза Валери Симеонов. За случая с рекламния клип са сезирани Държавната комисия по хазарт и СЕМ, посочи той, раздразнен от всички реклами, "в които се търкат билетчета".

Още по темата
Още от Бизнес