Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вълкът от Уолстрийт: За да успееш, реши къде искаш да стигнеш

Постави си цел в желанието да станеш богат, посъветва Джордан Белфърт български предприемачи

2 коментара
Джордан Белфърт

Реши какво е за теб успехът, дръж се като успял и ще успееш. Определи целите си, мотивирай се за преследването им, бъди постоянен - независимо колко ти е трудно, не си си доспал или не си в настроение. Вярвай в себе си. Когато работиш с клиент бъди остър като игла в убежденията, адски ентусиазиран в думите си и му покажи, че си експерт. Преди да му продадеш нещо, трябва да си убеден, че можеш да го продадеш на себе си. Това бяха само част от съветите, дадени на български мениджъри във вторник от противоречивия американски предприемач и стоков брокер от еврейски произход Джордан Белфърт, известен още като Вълкът от Уолстрийт. 

Белфърт стана световно известен след като Леонардо Дикаприо изигра неговия образ в едноименния филм на Мартин Скорсезе, представящ кариерата на бизнесмена от първите му стъпки в бизнеса с акции до попадането му в затвора заради данъчни измами.

Станал милионер на 26 г., води разгулен живот, белязан от наркотици, а през 2003 г. се признава за виновен в пране на пари и измама с ценни книжа. Осъден е на четири години затвор, както и да възстанови на инвеститорите 119 милиона долара. Докато е в затвора, където прекарва 22 месеца, пише своите спомени. През 2007 г. е публикувана автобиографията "Вълкът от Уолстрийт", а две години по-късно и продължението "Залавянето на Вълка от Уолстрийт".

След излизането му на свобода той започва да провежда семинари по маркетинг, какъвто бе и провелият се в София пред около 800 бизнесмени, маркетинг специалисти и кандидат-милионери, всеки от които получи сертификат за обучението на Белфърт.

Като бивш нарушител на борсови и данъчни закони, днес той преподава, че е важно да се играе по правилата, а ако се провалиш в бизнеса, да правиш това с финес и да съумееш да ограничиш щетите.

Белфърт говори шеговито, а на моменти цинично за бизнеса си, личният си живот и изкуството да се убеждават клиентите да купуват продукти, както и как успешно да се затвори потенциална сделка. Акцентът беше поставен върху системата за убеждение, разработена от самия него, повече известна като Straigh Line (пряка линия на убеждаването). Важни акценти от нея са собственото нахъсване да постигнеш това, което целиш в конкретната сделка, и изкуството да влезеш под кожата на клиента, като съобразиш тона на разговора с неговото духовно състояние в момента.

Предприемачът също коментира, че обикновено хората дефинират успеха с трупането на богатства, но истинският успех е да контролираш съдбата си, а не да си продукт на обстоятелства. Парите сами по себе си не дават свобода, зад желанието да станеш богат трябва да има други цели, свързани с важните за теб хора – семейството или децата, или обществото, допълва той.

За да успееш, трябва да знаеш точно къде искаш да стигнеш, да се видиш къде ще си след 5 години, да накараш околните да работят за изпълнението на целите ти, споделя бизнесменът.

Той каза, че не обича да гледа назад към миналото си под ъгъла дали си е струвало или не всичко, което е направил тогава. "По-скоро мисля какво мога да променя. Знам, че в миналото имаше неща, които бяха наистина прекрасни и други, които бяха наистина ужасни. Но на всичко това гледам като част от израстването и развитието ми като личност", обясни Белфърт пред журналисти.

За много от стореното той съжалява и казва, че би променил доста от него. "Но гледам да не изпитвам вина, защото чувството на вина е много разрушително. Предпочитам да действам така, че да променя нещата, които не харесвам", каза истинският Вълк от Уолстрийт.

По думите му вече е направил преход от правенето на пари заради самите тях към това със спечеленото да добавя стойност към обществото.

Значителен процент от хората вярват в опрощаването, в изкуплението и обожават истории за изкуплението, казва Белфърт и допълва, че получава постоянно мейли както от тийнейджъри на 14 години, така и от хора на по 60 г., пишещи му, че неговата история ги вдъхновява.

"Те виждат, че има начин да се промениш, учейки се от грешките си. Това мисля, че са 90 на сто от хората. Останалите 10 процента смятат, че такива като мен трябва да умрат в пламъци. Това са хората, които крещят срещу такива като мен, но към тях също изпитвам уважение", каза Белфърт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Вълкът не се е променил, само е започнал да се съобразява с правилата, за да е свободен. Когато достигнеш психологическата граница в постигането на дадено желание, и неговата реализация не те удовлетворява, или си санкциониран за постигнатите резултати, просто се приспособяваш и продължаваш напред или се озлобяваш и оставаш затворен в старата ситуация. Той е преминал на 2-ро ниво - съобразява се с положението си в обществото, нуждата си да принадлежи на дадена кауза и ценностите, които той се опитва да изпълни със смисъл.

  2. Гошо мъдреца
    #1

    Особено младежта може много неща да научи от тази книга. Естествено е , че тя не изчерпва всичко. Но това е осъвременяване на бизнес стратегиите на Карнеги, които бяха инкриминирани преди 25 години.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.