Василев договори с Щрабаг новото софийско летище да бъде завършено до 31 август 2005 г.

Министърът на транспорта и съобщенията Николай Василев и представителите на австрийския консорциум "Щрабаг" - главен изпълнителен на проекта за строителство на нов терминал и писта на летище София, са се договорили за увеличаване на цената на проекта с 4,8 милиона евро и краен срок на изпълнението - 31 август 2005 г.

Договорената предварителна сума за изпълнение на целия проект беше 110 милиона евро и допълнителните средства от 4,8 милиона евро за модифицирането на плоско фондиране, ще влязат в графа "непредвидени разходи", които са в размер на 10 процента от нетната сума на проекта, обясни Василев.

От "Щрабаг" аргументираха необходимостта от оскъпяване с ненадеждност на предварително изработения план. Причините са от обективен характер и затова австрийската фирма няма да изплаща неустойки за забавянето от осем и половина месеца, стана ясно на брифинга.

При неспазване на срока 31 август 2005 г., обаче "Щрабаг" ще изплаща по 110 хиляди евро на ден за пропуснати ползи. Николай Василев съобщи, че е изготвил тази седмица доклад до премиера Симеон Сакскобургготски и е получил от него мандат за подписване на договор с новите параметри на споразумението.

Целият проект за изграждане на нов пътнически терминал и новата пистова система е включен в Националната ИСПА стратегия сектор "Транспорт", одобрена от Европейската комисия. Чрез него ще се осигури възможност за обслужване на всички класове самолети, включително и Боинг 747 и ще се повиши капацитетът на летището до 2.6 млн.пътника годишно и 26 000 тона годишен карго обмен.

На 16 декември 2002 г. австрийската строителна компания "Щрабаг" сключва договор за строителството на нов терминал и прилежащата към него инфраструктура - паркинги и гаражи за самолети.

Тя печели договора с нетна сума от 110 608 242 евро или брутна сума около 120 млн. евро, като 10 % от нетната сума са за непредвидени разходи. Това са разходи, които могат да се използват при непредвидени обстоятелства. От общата стойност на проекта 41 млн. евро се предоставят безвъзмездно от програмата ИСПА, 60 млн. евро са заем от ЕИБ, а останалите са финансирани от бюджета.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?