Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ваучерна схема за участия в изложения от догодина с европари

Над половината от фирмите участвали в панаири сключват нови договори

1 коментар
Ваучерна схема за участия в изложения от догодина с европари

Самостоятелно участие на българските малки и средни предприятия в международни изложения с помощта на ваучери. Тази нова дейност е разработила Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) по европейски проект. Очаква се до края на годината той да бъде одобрен от управляващия орган на оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Новият проект е с бюджет от близо 5 млн. лв. Той е продължение на приключилия проект за участие на български фирми в международни панаири и конференции, който се реализира през последните две години и е бил на същата стойност Това съобщи координаторът на проекта Мирела Тасева, която отчете свършеното по него.

Този проект е важен за интернационализацията на малките и средните фирми у нас и съм сигурен, че ще продължим макар и с малко прекъсване в рамките на 5 – 6 месеца, каза Александър Минев, и.д. изпълнителният директор на ИАНМСП и ръководител на проекта.

Това е първият изпълнен европейски проект у нас, който се отчита по електронен път чрез системата за еврофондовете ИСУН, посочи Борислав Димитрачков, зам.-ръководител на проекта.

За разлика от първия проект за участие на фирми в изложения и панаири, реализиран през миналия програмен период, този път няма нито едно оплакване от компании и се отчита преизпълнение на почти всички от заложените индикатори. Проведени са повече изложения и панаири у нас и в чужбина спрямо предвиденото. Участвалите компании също са над планираните.

Най-впечатляващият резултат е, че над две трети от фирмите са участвали за първи път, което показва че е преодолян проблемът с т.нар. абонирани компании в международни изложения. Общо в 24 международни панаири и изложения в чужбина са се включили 224 фирми, от които 153 са участвали за първи път при заложени по проект 60.

Средно между 10 000 и 15 000 лв. е помощта за една компания за участие в международен панаир по проекта. Средствата отиват за наемане на изложбена площ, транспорта на стоката на фирмата, достъп до всички мероприятия на изложението. Фирмата плаща само командировъчните, настаняването и транспорта на служителите си.

Чрез изработването на мултифункционален щанд за многократна употреба е преодолян проблема от миналия програмен период, когато имаше забавяния с направата на щанда, а изложителите се оплакваха.

Ефектът от участието за българските фирми в изложения и панаири е установяване на нови контакти, реализиране на сделки, внедряване на нови продукти в производството и иновации, повишаване на качеството, намиране на нови доставчици, обмяна на технологии, повишаване на квалификацията, придобиване на сертификати и регистриране на търговска марка.

Над две трети от компаниите, участвали в панаирите, установяват дългосрочни партньорства и подписаните от тях договори са предимно за износ. Над 80 на сто от сделките са за договори до 50 000 лева, а близо 12 на сто – до 100 000 лв. Само 2.2 на сто от подписаните договори са за над 300 000 лв. Това е обяснимо с факта, че в панаирите и изложенията участват малки и средни предприятия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #1

    Чудесна идея - така неуспехът ще се прехвърли върху предприятията. Защото на последното изложение в Китай, на което участва агенцията за МСП, само щандовете на България и Непал са останали празни откъм участници. Нещо като абсурдната ситуация някога в Катар, икономическият министър Трайчо Трайков да представя на английски език възможностите за бизнес в България само пред български участници.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.