Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Във Франция се намалява скоростта за движение по второкласните пътища

2 коментара
Във Франция се намалява скоростта за движение по второкласните пътища

Въпреки месеци на полемика и оспорване във Франция от 1 юли в сила се намалява разрешената скорост за движение по второстепенните пътища в страната от 90 на 80 км. в час, предаде Франс прес. Ограничението с цел намаляване на смъртността в пътни инциденти ще засегне 400 хил. километра шосета.

Марката се отнася за всички двупосочни пътища, с по едно платно във всяка посока, без централен разделител (матинела, бариера, насип и др). На това описание отговарят 40 процента от пътищата във Франция.

Мярката бе обявена още на 9 януари. Асоциации на автомобилисти и мотоциклетисти протестираха не веднъж срещу нея. Подписани бяха петиции. Мярката бе обявена за ненужна и взета с политически цели. Парламентаристи и местни избранници от различни партии също се разбунтуваха срещу нея, защото, според тях, тя била в ущърб на селските региони, където се намират засегнатите от нея пътища. Всички тези усилия бяха напразни и правителството остана непоклатимо.

Преди въвеждането на мярката имаше медийна кампания с цел нейното популяризиране, но въпреки това 74 процента от французите казват, че са против в нея, според допитване от миналия вторник.

В петък премиерът Едуар Филип каза, че намаляването на скоростта не цели да се "досажда на всички, а да се намалят случаите на смърт и на сериозни травми по пътищата". Той припомни, че миналата година при пътни инциденти във Франция са загинали 3684 души, а ранените са били 76 840. Според правителството намаляването на скоростта с 10 километра в час ще позволи спасяването на 400 живота на година. Според властите по пътищата, които ще бъдат засегнати от мярката, са станали 55 процента от инцидентите, регистрирани миналата година.

В Италия, Испания, Португалия, Унгария, Гърция, балтийските страни, Люксембург, Словения, Хърватия, Македония, Албания, Словакия, Чехия ограничението на максималната скорост по този тип пътища е 90 километра в час. На други места в Европа скоростта е дори сведена до 70 километра в час, а на други пък е 100 километра в час, припомня Франс прес.

Най-толерантна е Германия. Там разрешената скорост по пътища с две платна извън населени места е 100 километра в час. На магистралите няма ограничения, въпреки че властите съветват да не се превишават 130 километра в час. В Австрия ограничението е 100 километра в час по пътищата и 130 километра в час на магистралите. Във Великобритания максималната скорост по пътищата с две платна е от 60 мили в час (96.6 километра в час), а на магистралите е 70 мили в час. В Ирландия скоростта е ограничена на 100 километра в час на всички национални пътища, дори и двулентовите, и на 80 километра в час по второстепенните пътища, а е 120 километра в час на магистралите. В Полша лимитът е 140 километра в час на магистрала и 90 или 100 километра в час на път.

Най-стриктни по отношение на скоростта са Швеция (70 километра в час извън градовете и 110 или 120 километра в час по магистрала). В някои области бе въведено от миналата година ограничението за 80 километра в час по двулентови пътища. В Белгия максималната скорост по двулентовите пътища бе намалена на 70 километра в час във Фландрия, но остава 90 километра в час във Валония и в Брюксел.

Подобно на Франция максималната скорост на двулентови пътища е от 80 километра в час в Норвегия, Холандия, Швейцария, Дания, Финландия, Босна, Кипър и Малта.

По отношение на смъртността по пътищата Франс прес припомня, че тя е най-висока в Румъния (9.6 на 100 000 души) и в България ( 9,9 на 100 000 души). Във Франция е 5,2 на 100 000 души. Данните са на Евростат за 2015 г. В България разрешената скорост по второстепенни пътища е 90 километра в час, а в Румъния 90 до 100 километра в час. По магистралите и в двете страни скоростта е 130 километра в час, отбелязва Франс прес, цитирана от БТА.

Високият ръст на пътни инциденти там е приписван отчасти на лошото качество на пътната мрежа и на сторите автомобили, които са в движение там, посочва агенцията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Франция е един от големите пазари на високо скоростни и състезателни автомобили. Как ще ги принудят да спазват ограничения в скоростта?!

  2. Десен бесен
    #1

    Боко увеличи разрешената скорост с 10км/ч за да може НСО по-бързо да му докарва седалището.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.