Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Въвеждат се класове при автогумите според шум и сцепление

3 коментара
Въвеждат се класове при автогумите според шум и сцепление

Европарламентът прие в сряда регламент за етикетиране на автомобилните гуми според тяхната горивна ефективност, безопасност и шумови емисии.

По подобие на eвропейското енергийно етикетиране, гумите ще се класифицират от най-добрите - зелените клас "А", до такива с най-ниска ефективност - червените клас "G". Ще бъде посочена също информация относно сцеплението с влажна повърхност на гумите и степента на шумови емисии.

От ноември 2012 г. доставчиците на гуми трябва да обявяват класа на горивна ефективност, класа на сцепление с влажна повърхност и измерената стойност на външен шум във всички рекламни документи с технически характер, отнасящи се до гуми от класове "С1", "С2" и "С3" (предназначени за пътнически коли, камионетки и камиони), произведени след 1 юли 2012 г. Дистрибуторите трябва да включват тази информация и във фактурата, предоставена на крайните потребители при покупката на такъв вид гуми, гласят поправките, приети от депутатите от ЕП.

Освен това, етикетът трябва да бъде сложен, например с помощта на стикер, върху протектора на гуми от клас "C1" и "C2".

Създава се нов "знак за ниски шумови емисии", представляващ гума със слушалки, който ще бъде слаган на продукти, чиято стойност на шумовите емисии е по-ниска от 68 децибела (клас "С1"), 69 децибела (клас "С2") и 70 децибела (клас "С3").

Според депутатите Европейската комисия трябва да определи специфични изисквания относно гумите за сняг и скандинавските зимни гуми.

В предложението за директива се посочва също, че държавите членки могат да предоставят стимули за гумите с клас не по-нисък от "C" по отношение на горивната ефективности и на сцеплението с влажна повърхност.

Доставчиците на гуми трябва да осигуряват на уебсайтовете си достъп до "калкулатор за икономиите на гориво" на съответните артикули. Така потребителите ще могат да да оценят потенциалните средни стойности на икономиите на гориво, на въглеродни емисии и разходите при гумите от класове "С1", "С2" и "С3".

На гумите се дължат от 20 до 30 на сто от общото потребление на гориво на превозните средства, подобрената им устойчивост може да спести до 10 на сто от използваното горивото, аргументират се евродепутатите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Антибатко
    #4

    Заради лошите пътища БГ шофьорът купува възможно най-тежките гуми. Имал съм случай с нова гума да карам 2 седмици и да я изхвърлям. Батковци обаче много, хубави пътища-никак.

  2. от Варна
    #3

    да въведат норми за шум и да се изхвърлят трещящите китайски боклуци.

  3. Влад
    #1

    От прецизната светофарна настройка на червена вълна, някой печели 30% отгоре. Сещайте се кой. А какво да кажем за двулентовите магистрали - в едната те тътрят с 80, а в другата ти предлагат гонитба със 150. Де да се оправяха и тези неща с етикети..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.